ΧΑΡΑΔΙΑΤΙΚΑ: Το ονομα προερχεται απο τη λεξη χαραδρα.
Στη φωτογραφια φαινεται μερος απο το φαραγγι (χαραδρα) στη περιοχη Καναλια - Λουμπαρδα του χωριου Χαραδιατικα Λευκαδας.

THE GRAND CANYON OF LEFKAS

Διαφημίστε την επιχείρησης σας ή καταχωρείστε τις μικρές αγγελίες σας, στο haradiatika.blogspot.com

Advertise your business or enter your classifieds in haradiatika.blogspot.com.

Πληροφορίες /Info: Email haradiatika@hotmail.com tel 6972501290-6944502069


ΤΟ AL JAZEERA και το STOPCARTELTV-GR LIVE ΣΤΟ haradiatika blog

To haradiatika εισέρχεται στο κόσμο του web tv. Το haradiatika TV είναι πλέον πραγματικότητα.

Η μετάδοση live του Al Jazeera και του StopCartelTV συνεχίζεται στις σχετικές σελίδες. Καλή ενημέρωση.

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Ξενοδόχοι και ΦΠΑ





Μπορεί οι ξενοδόχοι να τηρούσαν τον τελευταίο μήνα στάση αναμονής αναφορικά με την πρόταση που έκανε η κυβέρνηση στην τρόικα στις αρχές Δεκεμβρίου για διπλασιασμό του ΦΠΑ στη διαμονή (από το 6,5% στο 13%), επανέρχονται όμως δριμύτεροι στο θέμα, σηκώνοντας ξανά τη «σημαία της αντίστασης» και αυτή τη φορά με αποδείξεις. Αύριο πιο συγκεκριμένα θα παρουσιαστεί από το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων μελέτη - 

εκτίμηση της Ernst & Young για τις οικονομικές επιπτώσεις της ενδεχόμενης αύξησης του ΦΠΑ, η οποία είχε ζητηθεί από τους ξενοδόχους σχεδόν αμέσως μετά την πρόταση για αύξηση του συντελεστή στη διανυκτέρευση και που αποδεικνύει το αυτονόητο: ότι δηλαδή η επιβολή του μέτρου αφενός θα έχει ως συνέπεια τη μείωση του ΑΕΠ της χώρας, αφετέρου θα επιφέρει βαρύ πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών τουριστικών πακέτων στις αγορές του εξωτερικού, αφού σε αυτά θα μετακυλήσει ο διπλασιασμός.
Η μελέτη της Ernst & Young συνεπικουρείται από  έκθεση της Alpha Bank, η οποία σχολιάζοντας την πρόταση είχε εξαπολύσει δριμεία κριτική στην κυβέρνηση αναφέροντας χαρακτηριστικά στο εβδομαδιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξεων της 4ης Δεκεμβρίου ότι «μάλλον νύχτα ελήφθη η απόφαση να προταθεί αύξηση του ΦΠΑ στις διανυκτερεύσεις ξενοδοχείων, και μάλιστα στη σημερινή συγκυρία που ο ελληνικός τουρισμός φαίνεται να απογειώνεται. Αντί να ανάψουμε όλοι ένα κεράκι στον Άγιο Τουρισμό που μας βγάζει σιγά-σιγά από την μέγγενη της ύφεσης, προσπαθούμε να καταστρέψουμε, ότι κτίσθηκε με κόπο τα τελευταία χρόνια, θυσιάζοντας στο βωμό μιας ανιστόρητης οικονομικής πολιτικής τη χρυσοτόκο όρνιθα του Τουρισμού». Επεσήμανε ακόμη ότι η αύξηση του ΦΠΑ όχι μόνο θέτει τον ελληνικό τουρισμό σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα, αλλά δεν πρόκειται να έχει παραμικρή καθαρή θετική επίπτωση στα φορολογικά έσοδα, καθώς θα αντισταθμιστεί από χαμηλότερα έσοδα από το φόρο εισοδήματος λόγω πτώσης του ΑΕΠ.

Και ο ίδιος ο ΣΕΤΕ άλλωστε έχει προειδοποιήσει σε όλους τους τόνους για τις καταστροφικές επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή του μέτρου, διαμηνύοντας πως μπορεί ο διπλασιασμός του συντελεστή στη διαμονή να φέρει άμεσα έσοδα σχεδόν 300 εκατ. στα ταμεία του Κράτους, αλλά θα μειώσει το ΑΕΠ της χώρας τουλάχιστον 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τα επίπεδα του 2014, δηλαδή περίπου 3,8 δισ. ευρώ.

Και όλα αυτά, όπως επισημαίνουν φορείς της τουριστικής αγοράς, τη στιγμή που ο ελληνικός τουρισμός  κατάφερε να ανακάμψει μετά από μια τετραετία συνεχούς πτώσης των αφίξεων και των ταξιδιωτικών εισπράξεων και την ώρα που οι ανταγωνίστριες Ισπανία, Τουρκία και Κροατία κερδίζουν συνεχώς μερίδια από τους μεγάλους tour operators του εξωτερικού. Ισπανία και Τουρκία εξάλλου πέτυχαν αμφότερες τη χρονιά που πέρασε ρεκόρ αφίξεων ξένων τουριστών. Η Ισπανία ξεπέρασε τα  64,7 εκατ. από 60,7 εκατ. το 2013, ενώ ο τουρισμός της γειτονικής Τουρκίας χτύπησε «κόκκινο» με πάνω από 36 εκατ. επισκέπτες. Οι προκλήσεις για τη φετινή τουριστική σεζόν σε ευρωπαϊκό επίπεδο δεν σταματούν εδώ και μάλιστα γίνονται ακόμη εντονότερες εξαιτίας της αναμενόμενης  μεγάλης πτώσης του εξερχόμενου τουρισμού από τη Ρωσία και της πτώσης της τιμή του ρουβλιού που καθιστά αυτομάτως τα πακέτα πολύ πιο ακριβά για τους Ρώσους τουρίστες.

Την ίδια ώρα, και εν αναμονή των τελικών συμπερασμάτων της μελέτης Ernst & Young, αβέβαιη παραμένει η επόμενη ημέρα του τουρισμού μετά και τις επικείμενες εκλογές, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ στις προτάσεις του προτάσσει την «απομάκρυνση» από το μοντέλο του all-inclusive, παρά το γεγονός η συνεισφορά του στην Ελλάδα υπολογίζεται πως ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, κα επιστροφή στο παραδοσιακό μοντέλο… σχέδιο που όπως λένε φορείς του τουρισμού θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου