ΧΑΡΑΔΙΑΤΙΚΑ: Το ονομα προερχεται απο τη λεξη χαραδρα.
Στη φωτογραφια φαινεται μερος απο το φαραγγι (χαραδρα) στη περιοχη Καναλια - Λουμπαρδα του χωριου Χαραδιατικα Λευκαδας.

THE GRAND CANYON OF LEFKAS

Διαφημίστε την επιχείρησης σας ή καταχωρείστε τις μικρές αγγελίες σας, στο haradiatika.blogspot.com

Advertise your business or enter your classifieds in haradiatika.blogspot.com.

Πληροφορίες /Info: Email haradiatika@hotmail.com tel 6972501290-6944502069


ΤΟ AL JAZEERA και το STOPCARTELTV-GR LIVE ΣΤΟ haradiatika blog

To haradiatika εισέρχεται στο κόσμο του web tv. Το haradiatika TV είναι πλέον πραγματικότητα.

Η μετάδοση live του Al Jazeera και του StopCartelTV συνεχίζεται στις σχετικές σελίδες. Καλή ενημέρωση.

Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2014

Η λάθος προσέγγιση των αερογραμμών low cost.



Πολλά λόγια χωρίς αποτέλεσμα είναι η στρατηγική προσέλκυσης low cost αερογραμμών σε κάποια ελληνικά μικρά αεροδρόμια όπως του Ακτίου. 

Τα σημεία που οδηγούν στη λάθος στρατηγική είναι:
1) εμφάνιση  "σωτήρα" που θα έχει την πατρότητα της ιδέας και μπορεί να είναι Βουλευτής, Δήμαρχος , Πρόεδρος, μεγαλοεπιχειρηματίας με βαρύγδουπο ονοματεπώνυμο στην τοπική κοινωνία. Στόχος να μάθουν όλοι οτι αυτός και μόνο αυτός τα κατάφερε.
2) προσπάθεια εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης μεταξύ όλων των εμπλεκομένων επιχειρηματιών του τοπικού τουρισμού. Είναι γεγονός ότι πράκτορες και ξενοδόχοι με συμβόλαια συνεργασιών με tour operators δεν θέλουν να μπλέξουν με διαδρομές low cost εταιρείων από τις χώρες που ήδη δουλεύουν με τον παραδοσιακό τρόπο των charter flights.
3) θεωρείται δεδομένο ότι αν δεν πληρώσουμε σαν προορισμός την low cost δεν θα κατεβάσει αεροπλάνο αλλά και το χειρότερο ότι αν την πληρώσουμε θα κατεβάσουμε σίγουρα.
4) πρέπει λοιπόν να βρεθούν τα λεφτά και επειδή κανένας φορέας δεν τα έχει, η λύση είναι ο "έρανος" σε όλους τους μικρούς επιχειρηματίες.
5) οι προσωπικές γνωριμίες του "σωτήρα" με τον "θεό" που μπορεί να είναι πχ. Υπουργός Μεταφορών θα επιταχύνει τις διαδικασίες αν υπάρχουν τα λεφτά. Ας θυμηθούμε για παράδειγμα την παρέμβαση κεφαλονίτη υπουργού να "κόψει" low cost πτήση από την Ζάκυνθο και να τη στείλει Κεφαλονιά. 
6) Το μηδενικό τελικά αποτέλεσμα χρεώνεται στους πολλούς μικρούς που δεν έβαλαν για  αλλή μια φορά το χέρι στην τσέπη γιατί ο "σωτήρας"σίγουρα έκανε την δουλειά του σωστά.



Τα σημεία που οδηγούν στη σωστή στρατηγική είναι:

























1) οι low cost εταιρείες επιδιώκουν από μόνες τους την ανάπτυξη τους και την κερδοφορία τους σε ένα μεταβαλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
2) κλειδί στην επιλογή τους είναι η δυνατότητα για ανάπτυξη που παρέχουν οι ιδιαιτερότητες κάθε τοπικής αγοράς σε συνδυασμό με το κόστος που θα έχουν.
3) Η μελέτη σκοπιμότητας και η τεχνοοικονομική μελέτη αποτελούν τα πρώτα βήματα που μια εταιρεία low cost κάνει για να εντάξει νέες διαδρομές στο πρόγραμμα πτήσεων της. Είναι αδύνατον όμως για κάθε εταιρεία να κάνει τις παραπάνω μελέτες μόνη της για κάθε αεροδρόμιο της Ευρώπης, και της ανατολικής αφρικής.
4) Οι φορείς του προορισμού που θέλουν να φέρουν low cost πρέπει να συντάξουν οι ίδιοι αξιόπιστες μελέτες και να καταφέρουν τις "πουλήσουν" (παρουσιάζοντάς τες) στην εταιρεία έχοντας όμως προηγουμένως μελετήσει καλά την στρατηγική της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια.
5) Το κόστος , η σωστή λειτουργία του τοπικού αεροδρομίου και η μη ύπαρξη γραφειοκρατικών εμποδίων ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της low cost, οι τιμές των εισητηρίων του ανταγωνισμού (charter flights), το μέγεθος του προορισμού που θα εξυπηρετηθεί (αριθμός κατοίκων που εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο αεροδρόμιο), το μέγεθος των τουριστικών υποδομών που εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, οι συγκοινωνιακές υποδομές της ευρύτερης περιοχής (αυτοκινητόδρομοι, λεωφορεία, ταξί, λιμάνια, κρουαζερόπλοια κλπ) είναι σημεία κλειδιά για κάθε εταιρεία low cost  και όχι αν θα παίρνει 8 ευρώ το κεφάλι για κάθε επιβάτη από τον όποιο φορέα. Τα 8 ευρώ μπορεί να τα βάλει μόνη της πάνω στο κάθε εισητήριο και πάλι να είναι πολύ ανταγωνιστική στις τιμές της.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
πχ.1) η Air Berlin και η Condor στο Άκτιο γιατί πετάν χωρίς να πληρώνονται;  Μήπως έχουν εκτιμήσει σωστά το κέρδος τους από την κίνηση των ηπειρωτών μεταναστών μεταξύ γερμανίας και Ηπείρου;

πχ.2) η ανάπτυξη low cost στον Άραξο τα τελευταία χρόνια μήπως εξυπηρετούν πλέον και την περιοχή της Ναυπακτίας, το Μεσσολόγγι και το Αγρίνιο που θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από το Άκτιο;

πχ 3) όταν ανοίξει το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων τις διεθνές πτήσεις μήπως χαθούν οι περιοχές Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας που θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν επίσης από το Άκτιο;

πχ 4) τα ακριβά εισιτήρια των charters στο Άκτιο μήπως έχουν οδηγήσει μέρος της κίνησης προς τις low cost πτήσεις στην Κέρκυρα σε συνδυασμό με ενοικιάσεις αυτοκινήτων από την Κέρκυρα για να επισκευτούν τουρίστες τις περιοχές που θα έπρεπε να εξυπηρετεί το Ακτιο;
"ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Γιώργος Ζούπας μιλάει για «Εικονικές αφίξεις». Η τουριστική κίνηση στη Κέρκυρα εμφανίζεται ενισχυμένη κατά περίπου 11% σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων μιλούν για «εικονικές αφίξεις» και σημαντική μείωση του αριθμού των διανυκτερεύσεων. «Υπάρχουν επισκέπτες που κατευθύνονται στην Πάργα, στην Ιταλία ή στην Αλβανία (και στα κρουαζιερόπλοια), μένουν στην Κέρκυρα μόνο για λίγες ώρες, αλλά υπολογίζονται ως αφίξεις".


πχ 5) το success story του αεροδρομίου Μακεδονία στις πτήσεις low cost το έχει μελετήσει κανένας ή νομίζετε ότι τις πληρώνει ο Μπουτάρης;

πχ 6) πως αποφάσισε η Ryanair να κάνει βάση με δύο αεροπλάνα στο πανάκριβο Ελευθέριος Βενιζέλος (χωρίς τις φτηνές τιμές που της δίνουν τα άλλα αεροδρόμια);

πχ 7) Τέλος οι κινήσεις που γίνονται για το Άκτιο



Μέσα από τα haradiatika, προς τους επίσημους φορείς, σε κάθε λογής ημερίδες και συναντήσεις έχουμε αναφερθεί πολλές φορές σχετικά με την λάθος αντιμετώπιση του θέματος για την περιοχή μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου