ΧΑΡΑΔΙΑΤΙΚΑ: Το ονομα προερχεται απο τη λεξη χαραδρα.
Στη φωτογραφια φαινεται μερος απο το φαραγγι (χαραδρα) στη περιοχη Καναλια - Λουμπαρδα του χωριου Χαραδιατικα Λευκαδας.

THE GRAND CANYON OF LEFKAS

Διαφημίστε την επιχείρησης σας ή καταχωρείστε τις μικρές αγγελίες σας, στο haradiatika.blogspot.com

Advertise your business or enter your classifieds in haradiatika.blogspot.com.

Πληροφορίες /Info: Email haradiatika@hotmail.com tel 6972501290-6944502069


ΤΟ AL JAZEERA και το STOPCARTELTV-GR LIVE ΣΤΟ haradiatika blog

To haradiatika εισέρχεται στο κόσμο του web tv. Το haradiatika TV είναι πλέον πραγματικότητα.

Η μετάδοση live του Al Jazeera και του StopCartelTV συνεχίζεται στις σχετικές σελίδες. Καλή ενημέρωση.

Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2012

Η απάντηση - επιστολή της Νηπιαγωγού Νυδριού προς την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

Μετά από 10 ημέρες από την ανάρτηση του haradiatika στις 30 Οκτωβρίου 2012, για το περιστατικό της επιστολής στη Χρυσή Αυγή για τη γιορτή του νηπιαγωγείου στο Νυδρί βρήκαμε την απάντηση της νηπιαγωγού και υποχρεούμαστε να την δημοσιοποιήσουμε. Η απάντηση αυτή αποτελεί επιστολή της συγκεκριμένης εκπαιδευτικού  (δεν γνωρίζουμε την ημερομηνία αποστολής διότι δεν αναφέρεται στην πηγή από όπου πήραμε την επιστολή), προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και το Σύλλογο Διδασκόντων Νηπιαγωγών Λευκάδας. Η επιστολή κοινοποιείται γενικά προς την "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ" η οποία μάλλον εκπροσωπείται από το blog infokefalonia.blogspot.gr αφού έχει την αποκλειστικότητα της προβολής της επιστολής σύμφωνα πάντα με το ίδιο. Τη σχετική αποκλειστική ανάρτηση με ημερομηνία 9 Νοεμβρίου 2012, μπορείτε να τη δείτε εδώ.  Για την ενημέρωσή σας η πρώτη ενασχόληση του συγκεκριμένου blog με το θέμα ήταν στις 7 Νοεμβρίου με την παρουσίαση του ψηφίσματος της εκτακτης γενικής συνέλευσης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που πήρε από το www.lefkasnews.gr και μπορείτε να τη δείτε εδώ.
Στη συνέχεια το blog αναρτεί το ΔΤ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ Λευκάδας την Παρασκευή που μας πέρασε 9 Νοεμβρίου 2012 την οποία έχει πηγή το www.mylefkada.gr και μπορείτε να το δείτε εδώ. Τέλος χθες 10 Νοεμβρίου δημοσιεύει " Σχόλιο απο το εκπαιδευτικό δίκτυο ALFAVITA," που μπορείτε να το δείτε εδώ.
Το haradiatika blog κάλυψε τα γεγονότα όπως έχουμε ήδη αναφέρει στην ανάρτηση εδώ. Δεν ενημερωθήκαμε όμως για καμμιά επιστολή της εκπαιδευτικού προς την εκπαιδευτική κοινότητα.

Όμως με την επιφύλαξη ότι η επιστολή αυτή είναι αυθεντική, την οποία πέρνουμε από το http://infokefalonia.blogspot.gr, και επειδή θεωρούμε ότι δίνει κάποιες απαντήσεις για το θέμα από το πλεον αρμοδιο άτομο, την νηπιαγωγό, την παραθέτουμε παρακάτω. Στην επιστολή όμως αυτή, πρέπει να επισημάνουμε ότι, δεν δινεται απάντηση στο αν κατά τη διάρκεια της γιορτής του νηπιαγωγείου η πόρτα της αίθουσας ήταν κλειδωμένη μη επιτρέποντας στους γονείς να παρακολουθήσουν τη γιορτή των παιδιών τους, όπως αναγράφεται στην καταδικαστέα από όλους επιστολή προς τη Χρυσή Αυγή. 

Εάν η επιστολή που αναδημοσιεύουμε, από τον έχων την αποκλειστικότητα αυτής, δεν είναι αληθινή παρακαλούμε την εκπαιδευτικό να μας ενημερώσει σχετικά. 

Τέλος επισημαίνουμε στους αναγνώστες μας ότι το haradiatika blog ασχολείται με θέματα που ενδιαφέρουν τους αναγνώστες και τους διαχειριστές του, είναι σίγουρο για την δουλειά του, και δεν περιμένει την αναγνώριση με την αναφορά του σε άλλα blog  (για του λόγου το αληθές κοιτάξτε στο τέλος της ανάρτησης εδώ)

Η επίστολή της Νηπιαγωγού :
   
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΠΡΟΣ
1) Δ.Σ. ΔΟΕ
ΑΘΗΝΑ
2) ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
ΚΟΙΝ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
«ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΔΕ ΠΟΥ ΔΙΕΤΑΞΕ Ο Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΩΝΥΜΗ  ΕΠΙΣΤΟΛΗ -ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Είμαι μόνιμη συνάδελφος ( με χρόνια) και υπηρετώ  στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας, Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, για πρώτη χρονιά φέτος ύστερα από τη μετάθεσή μου από το ΠΥΣΠΕ Ευβοίας.
Σκοπός αυτής της επιστολής είναι να διαφωτίσω όλη την εκπαιδευτική κοινότητα  και την τοπική κοινωνία και να ενημερώσω παράλληλα τα συνδικαλιστικά μου όργανα για τα πραγματικά περιστατικά που έλαβαν  χώρα από 18/10 μέχρι και σήμερα στο σχολείο που εργάζομαι.

Στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου που διδάσκω η ομάδα νηπίων στην τάξη μου αποτελείται από 20 παιδιά, τα οποία 12 είναι ελληνικής καταγωγής και τα 8  αλλοδαπά  Αλβανικής καταγωγής. Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για τον εορτασμό της εθνικής μας γιορτή (28ης Οκτωβρίου). Αρχικά συζητήσαμε τα γεγονότα με τα παιδιά χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, όπως  εικόνες που είχα αναρτήσει στο ταμπλό της  τάξης, εικόνες και προβολή βίντεο, power point που τους έδειξα στον υπολογιστή. Μιλήσαμε διεξοδικά για το «ΟΧΙ» και τα γεγονότα του 1940, τον πόλεμο στα βουνά της Πίνδου, τη βοήθεια που προσέφεραν οι γυναίκες της εποχής εκείνης και είδαμε το χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά σε ελεύθερο σχέδιο ζωγράφισαν τους Έλληνες που είπαν  το «ΟΧΙ». Σαν κατασκευές φτιάξαμε ατομικά στεφανάκια από γαλάζιο χαρτόνι, που είχαν επάνω μικρογραφία του ελληνικού χάρτη, την ελληνική σημαία και τα παιδιά έγραψαν το «ΟΧΙ». Επιπλέον, κάναμε μια ομαδική εργασία με τους Έλληνες στρατιώτες που πολεμάνε στα βουνά και τις γυναίκες που μετέφεραν πράγματα. Όλες οι εικαστικές δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον σχετικό πίνακα που υπάρχει στην τάξη.
Να προσθέσω ότι στα πλαίσια της γιορτής έδωσα ποιήματα στα νήπια, εθνικού χαρακτήρα στα παιδιά ελληνικής καταγωγής και ποιήματα για την ειρήνη στα παιδιά αλβανικής καταγωγής. Επίσης, μάθαμε τα τραγούδια «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Γαλανόλευκη Σημαία», καθώς και τον Εθνικό Ύμνο. Παράλληλα, το τμήμα μου θα εκπροσωπούσε το νηπιαγωγείο στην κατάθεση στεφάνου την Κυριακή 28 Οκτωβρίου και γι’ αυτό το λόγο προετοίμασα κάποια παιδιά για το γεγονός αυτό.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και περιγράψαμε και τις δύο καταστάσεις. Διαβάσαμε «Το βιβλίο της ειρήνης» και είπαμε τι είναι ειρήνη κι ότι την προτιμάμε από τον πόλεμο επειδή στην ειρήνη είμαστε όλοι φίλοι. Παράλληλα και λόγω της γιορτής της ελληνικής σημαίας είδαμε την σημαία μας στην τάξη, τα χρώματά της, πόσες γραμμές έχει και το σύμβολό της (Σταυρός) και εξήγησα τη σημασία τους. Τα παιδιά μου είπαν για σημαίες που έχουν στο σπίτι τους και τους είπα ότι όποιος  θέλει μπορεί να φέρει τη σημαία του να τη δείξει στο σχολείο. Σημαίες έφεραν μόνο δύο παιδιά ελληνικής καταγωγής. Είδαμε λοιπόν σημαίες από όλο τον κόσμο και τις συγκρίναμε, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και κάναμε ομαδοποιήσεις  ανάλογα με το χρώμα ή το σύμβολο που έχουν, ποιες σημαίες έχουν σταυρό κ. ά. Έπειτα αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να κατασκευάσουμε σημαίες, και αφού στην ομάδα της τάξης υπάρχουν παιδιά από την Ελλάδα και την Αλβανία, κάποια παιδιά προτίμησαν να φτιάξουν σημαίες  και από τις δύο χώρες. Χωρίς βέβαια να υποβαθμίζεται το γεγονός της εθνικής μας γιορτής και φυσικά τονίσαμε ότι εδώ στην Ελλάδα που ζούμε έχουμε την Ελληνική σημαία, και την αυριανή μέρα γιορτάζει η Ελληνική σημαία και τραγουδήσαμε και το σχετικό τραγούδι.
Στο Νηπιαγωγείο αναρτώνται όλα τα έργα των παιδιών και μάλιστα τοποθετήθηκαν δίπλα στην αλυσίδα της φιλίας που είχαμε φτιάξει το Σεπτέμβριο. Την Πέμπτη που εκθέσαμε τις εργασίες των παιδιών κάποιοι μεμονωμένοι γονείς όταν είδαν τις εργασίες των νηπίων  δυστρόπησαν, στη θέα σημαιών άλλων χωρών. Επειδή διαπιστώσαμε ότι θα δημιουργεί πρόβλημα στον εορτασμό της εθνικής επετείου και προκειμένου να εξασφαλισθεί η εθνική ομοψυχία των ελλήνων και η εκδήλωση των φιλειρηνικών αισθημάτων μας απέναντι στους νόμιμους μετανάστες που ζουν στη χώρα μας και για να μην μεταφερθούν στα νήπια κάποιες εικόνες που δεν συνάδουν με το παιδαγωγικό μας έργο, αποφασίσαμε από κοινού να τις βγάλουμε από το ταμπλώ των εικαστικών.  Στο διάλειμμα ξεκρέμασα όλες τις σημαίες , χωρίς να με δουν τα παιδιά, στα οποία είπα ότι δεν είχαν στερεωθεί καλά κι έπεσαν μόνες τους κι ότι θα τις βάζαμε ξανά μια άλλη στιγμή. Στο σχόλασμα κάλεσα τους Έλληνες γονείς  και αναφέρθηκα στο  θέμα που προέκυψε και προσπάθησα να εξηγήσω το πλαίσιο στο οποίο έγιναν οι δραστηριότητες κι οι κατασκευές, χωρίς να υπάρξει κάποια διαφωνία από τους γονείς .
Παρόλα αυτά, πληροφορούμε ότι κάποιος «ανώνυμος» δήθεν γονέας και δήθεν δημοτικός σύμβουλος  έστειλε επιστολή σε βουλευτή της Χ.Α. (την οποία σας επισυνάπτω) και με καταγγέλλει στην ουσία για «αντιεθνισμό»! Διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά γεγονότα (χωρίς να γνωρίζω τους λόγους), τα οποία αδικούν την υπηρεσία και εμένα προσωπικά.
Την επόμενη ημέρα έγινε κανονικά η Εθνική μας γιορτή και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν τα τραγούδια και τα ποιήματα που είχαμε μάθει. (υπάρχει καταγραφή  βίντεο αποσπασμάτων από την γιορτή). Υπάρχει το πρακτικό του Συλλόγου διδασκόντων, στις 10 Οκτωβρίου, όπου περιέχει το πρόγραμμα και τις παιδαγωγικές αρχές που ακολουθήθηκαν και σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας όσον αφορά την τέλεση της Εθνικής γιορτής.
Την Κυριακή 28 Οκτωβρίου, τα παιδιά του τμήματός μου κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων εκπροσωπώντας το νηπιαγωγείο. Μετά την κατάθεση εκφώνησαν ποιήματα.
Πληροφορούμε, όπως είναι γνωστό πλέον στην εκπαιδευτική κοινότητα, ότι ο θόρυβος που δημιουργήθηκε από δήθεν γονείς  υποκινήθηκε από κάποιους εκτός σχολείου  που δεν είχαν καν παιδιά στο Νηπιαγωγείο μας και αναρωτιέμαι πως γνώριζαν το περιεχόμενο της γιορτής και τον τρόπο που δουλεύουμε στο Νηπιαγωγείο.
Την επόμενη μέρα, πληροφορήθηκα ότι ένας εκ των δημοτικών συμβούλων του Δήμου Ελλομένου  έχει κάνει επώνυμη αναφορά στην Α/θμια Εκπαίδευση Ν. Λευκάδας εις βάρος μου σχετικά με τις σημαίες/χειροτεχνίες των παιδιών χωρίς να έχει άμεση εικόνα της γιορτής (αφού δεν παραβρέθηκε), με αστήριχτα πραγματικά δεδομένα ενώ ουδέποτε μου ζήτησε να ενημερωθεί γι’ αυτά που λέει ότι δήθεν τον ενημέρωσαν, ως όφειλε.
Αμέσως ενημέρωσα τηλεφωνικά τη Σχολική μου Σύμβουλο κα  Κοσμετάτου Ελένη στις 30 Οκτωβρίου  για να την ενημερώσω  για την εξέλιξη του θέματος.
Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λευκάδας ήρθε στο σχολείο για να διαπιστώσει τι συμβαίνει και μίλησε με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Επίσης μας ενημέρωσε ότι κάποιος είχε στείλει ανώνυμη επιστολή διαμαρτυρίας προς το βουλευτή της Χρυσής Αυγής κ Μπαρμπαρούση στην οποία καταγγέλλει  –με πολλές ανακρίβειες- τα  γεγονότα που προηγήθηκαν. Μας διαβεβαίωσε ότι θα ερευνήσει το πλαίσιο στο οποίο κινηθήκαμε, ερχόμενος σε επικοινωνία με τη Σχολική Σύμβουλο προσχολικής εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων για να μάθει τι ισχύει στο αναλυτικό μας πρόγραμμα.
Την επόμενη ημέρα μας επισκέφθηκε η Σχολική Σύμβουλος στο σχολείο για να διερευνήσει τον τρόπο διδακτικής προσέγγισης που είχα, την μεθοδολογία, τις  διαθεματικές δραστηριότητες που είχα αναπτύξει και ποιοι ήταν οι στόχοι μου. Επίσης, ενημερώθηκα ότι διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ), αλλά ακόμη δεν μου έχει κοινοποιηθεί το σχετικό έγγραφο.
Επίσης να αναφέρω  ότι για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου θέματος  έλαβα υπόψη μου το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο, την μεθοδολογία και τις ενδεικτικές  διαθεματικές δραστηριότητες που ορίζονται στον Οδηγό της Νηπιαγωγού, σύγχρονη βιβλιογραφία, άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά για το Νηπιαγωγείο, επιμορφώσεις Σχολικών Συμβούλων και πιο αναλυτικά:
1) ΔΕΠΠΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2002
Βασικές  αρχές του ΔΕΠΠΣ  για το Νηπιαγωγείο Σελ.2 …προκειμένου δε να είναι αναπτυξιακά κατάλληλο και αποτελεσματικό για όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα πρέπει:
-να παρέχει ευκαιρίες για τη στήριξη της πολιτισμικής ταυτότητας και της γλώσσας όλων των παιδιών
- να βασίζεται στις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες και να συνδέει τη γνώση με την καθημερινή πρακτική στο σχολείο
- να δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να αναπτύσσουν και να εκφράζουν ιδέες και συναισθήματα με πολλούς τρόπους, όπως με το παιχνίδι, τη ζωγραφική, τη γραφή,…
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση σελ 17-18
Περιεχόμενο/ενδεικτικές διαθεματικές δραστηριότητες
Παροτρύνονται να αποδέχονται ανθρώπους με διαφορετικές γλωσσικές, πολιτιστικές ή θρησκευτικές καταβολές, να συνεργάζονται και να οικοδομούν δεσμούς φιλίας μαζί τους. 
2)     άρθρα :  α)  άρθρο « ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» για σχετικές δραστηριότητες με σημαίες  στο περιοδικό ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ της Γεωργίας Μουντζούρη β) άρθρο της Νικολούδη Φυλλιώς από το ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ με θέμα «Σημαία» ένα σύμβολο, το οποίο, με αφορμή την Εθνική Επέτειο, μπορούμε να το προσεγγίσουμε Διαθεματικά, τονίζοντας τη διαπολιτισμική του διάσταση.
   3) Οδηγός Νηπιαγωγού
Α) Στον οδηγό της Νηπιαγωγού  κεφάλαιο 13, οι γιορτές στο Νηπιαγωγείο σελ. 363 αναφέρει… όταν στην τάξη υπάρχουν παιδιά από άλλα πολιτισμικά περιβάλλοντα, η γιορτή είναι επιβεβλημένο να παίρνει διαπολιτισμικό χαρακτήρα.
Β) Κεφάλαιο 2, ΕΠΙΔΙΩΚΟΝΤΑΣ ΕΠΙΤΥΧΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ σελ.35-36 … Όταν στην τάξη φοιτούν παιδιά από διαφορετικά πολιτισμικά  και γλωσσικά περιβάλλοντα-φαινόμενο που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα- η εκπ/κός  θα πρέπει… να δείχνει σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε παιδιού όταν αναγνωρίζει, αποδέχεται και σέβεται την πολιτισμική του ταυτότητα και τη γλώσσα του…Αυτό σημαίνει ότι του επιτρέπει να τοποθετηθεί απέναντι στους άλλους αναγνωρίζοντας τις ομοιότητες και τις διαφορές του και ότι του τονώνει το αίσθημα αυτοεκτίμησης και υπερηφάνειας για την προσωπική του ιστορία, γνωρίζοντας ότι η μη αποδοχή της ταυτότητας των παιδιών δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στη μάθηση…σε αυτή την προοπτική, στις περιπτώσεις των παιδιών που δεν έχουν ως πρώτη γλώσσα την Ελληνική, φροντίζει ώστε η γλώσσα που μιλούν στην οικογένεια τους να ακούγεται και να αναγνωρίζεται μέσα στη τάξη…
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Η σημασία του σχεδιασμού και της οργάνωσης του μαθησιακού περιβάλλοντος
Σελ 61 ενδεικτική αφίσα που η δασκάλα υποδέχεται στο σχολείο παιδιά που μιλούν διαφορετικές γλώσσες λέγοντας καλημέρα σε όλες τις γλώσσες
4) Ο τρόπος που προσέγγισα το θέμα της εθνικής γιορτής είναι σύμφωνα με τις  γνώσεις που αποκόμισα από τις επιμορφώσεις για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση που πραγματοποίησε  η Σχολική  Σύμβουλος στον νομό Ευβοίας που υπηρετούσα τα 4 προηγούμενα χρόνια
5) βιβλία σχετικά με δραστηριότητες κατάλληλες για το νηπιαγωγείο που έχω διαβάσει: Α) ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-σχέδια εργασίας για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο των ΚΑΝΤΖΟΥ ΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑΣ- ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΠΤΥΧΟ  Β) Καταπολεμώντας τις προκαταλήψεις- παιδαγωγικά εργαλεία,  μετάφραση από Αναστασία Χουντουμάδη και Ευγενία Μόρφη
Επειδή θεωρώ ότι λειτούργησα μέσα στα πλαίσια του αναλυτικού μου προγράμματος, της επιστημονικής ενημέρωσης που έχω μέχρι τώρα ασκώντας το εκπαιδευτικό μου καθήκον  με δημοκρατικό και παιδαγωγικό αίσθημα ευθύνης, μένοντας έξω από αυτές τις μεθοδεύσεις και αξίες που θέλουν ορισμένοι να επιβάλλουν στην εκπαίδευση και προκειμένου να αποτραπούν παρόμοια γεγονότα που μας προσβάλλουν ως εκπαιδευτικούς,
Ζητώ τη συμπαράσταση της ΔΟΕ και της εκπαιδευτικής κοινότητας του νησιού μου.
ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ: (1)
Ανώνυμη αναφορά στη Χ.Α.
Ασπασία - Μάρθα Καρτέρη
ΠΕ 60 Νηπιαγωγός
1ου Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας
Τηλ.

2 σχόλια:

  1. ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

    nipiagogoi.gr

    ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ -ΙΣΣΕΣ ΠΡΟΣΟΧΗ!

    Εξωθεσμικοί παράγοντες επεμβαίνουν στο έργο των εκπαιδευτικών

    (Σχετικά με τα γεγονότα στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Νυδρίου)



    Το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας Αναλυτικό Πρόγραμμα δεν ισχύει! Αντίθετα, τίθεται άμεσα σε εφαρμογή ένα ''νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα'', σύμφωνο με τις επικίνδυνες ιδέες και διαθέσεις ατόμων και φορέων, που θεωρούν ότι ήρθε η ώρα να αλώσουν και την εκπαίδευση. Διαστρεβλώνουν τα πραγματικά γεγονότα, αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη και διαχέουν ψευδείς πληροφορίες, αμφισβητώντας επιστήμονες παγκοσμίου εμβέλειας και πορίσματα σύγχρονων παιδαγωγικών ερευνών! Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν θεωρούνται απαραίτητοι πλέον, αφού «άλλοι» αποφασίζουν για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.

    Εξωθεσμικοί παράγοντες επιδιώκουν να διαμορφώσουν επικίνδυνες εκπαιδευτικές πολιτικές, που παραβιάζουν την εκπαιδευτική νομοθεσία. Από την άλλη πλευρά, θεσμικοί παράγοντες οι οποίοι κατέχουν κομβικές θέσεις στην εκπαίδευση είναι ανεπίτρεπτο, είτε να μη γνωρίζουν τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις και τη μεθοδολογία που ακολουθείται για την εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος, είτε να τις γνωρίζουν αλλά για διάφορους λόγους να αποφασίζουν να διασύρουν και να τρομοκρατούν εκπαιδευτικούς.

    Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μένουν ανοχύρωτοι απέναντι στις επιθέσεις που δέχονται και να αναγκάζονται να απολογούνται. Όπως στην περίπτωση της συναδέλφου Νηπιαγωγού του Νηπιαγωγείου Νυδρίου, η οποία δέχτηκε πολύ μεγάλες πιέσεις και προσβολές και αναγκάστηκε να υποβάλει γραπτό υπόμνημα1, παραθέτοντας αναλυτικά και με βιβλιογραφικές παραπομπές, τα σχέδια εργασίας που υλοποίησε, προκειμένου να τα «ελέγξουν» άτομα που με βεβαιότητα δεν γνωρίζουν ούτε τον όρο Αναλυτικό Πρόγραμμα, πόσο μάλλον το περιεχόμενο και τον τρόπο εφαρμογής του!



    Επειδή, η Διεύθυνση Π.Ε. Λευκάδας έδωσε εντολή για διενέργεια ΕΔΕ και δημιούργησε πρόβλημα εκεί που δεν υπήρχε και πριν το φαινόμενο πάρει τη μορφή ανεξέλεγκτης κατάστασης καλούμε το ΥΠΑΙΘΠΑ:

    · να επέμβει άμεσα προκειμένου να σταματήσουν τώρα οι διαδικασίες για ΕΔΕ

    · να προβεί σε ενέργειες ώστε να αποδοθούν ευθύνες για το διασυρμό των εκπαιδευτικών και τις προσπάθειες εκφοβισμού και τρομοκράτησής τους

    · να λάβει μέτρα ώστε να μην επιτρέπεται καμιά επέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο από εξωθεσμικούς παράγοντες



    ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ υπερασπιζόμενο το δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών να επιτελούν το εκπαιδευτικό τους έργο μέσα σε κλίμα ελευθερίας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται τόσο η εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και η δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.
    Συνέχεια στο επόμενο σχόλιο



    ΠΗΓΗ.evargiri@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνέχεια στο επόμενο από προηγούμενο σχόλιο
    "Yπερασπιζόμαστε το ελεύθερο και δημοκρατικό σχολείο ...για όλα τα παιδιά"

    ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
    Σημεία των καιρών ....
    Αποτελεί πλέον κοινοτυπία η διαπίστωση ότι οι σχολικές τάξεις γίνονται ολοένα και περισσότερο ανομοιογενείς με μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων, αναγκών και ενδιαφερόντων μια και ένας μεγάλος αριθμός μαθητών προέρχεται από διαφορετικά κοινωνικά, πολιτισμικά και εθνικά περιβάλλοντα.
    Η Εκπαίδευση σεβόμενη το κάθε παιδί και το δικαίωμα του στη γνώση έχει αλλάξει προσανατολισμούς και υπερασπίζεται την εξάλειψη των ανισοτήτων.
    Ο σεβασμός του κάθε συνανθρώπου ανεξάρτητα από την φυλετική και εθνική του προέλευση, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και τις πολιτιστικές του καταβολές αποτελεί βασικό πυρήνα στην εκπόνηση προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της αρμονικής και ειρηνικής συμβίωσης στον ίδιο κοινωνικό χώρο ατόμων με διαφορετικά ήθη και έθιμα, παραδόσεις και τρόπο ζωής για να καταπολεμηθούν οι διάφορες προκαταλήψεις και να αντιμετωπιστεί η ξενοφοβία και ο ρατσισμός.
    Όσον αφορά τη διαπολιτισμική αγωγή στο σχολείο κατά την εκπαιδευτική πράξη, υπάρχουν συγκεκριμένοι μέθοδοι διδασκαλίας, αλλά και αναλυτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς.
    Η εφαρμογή διαπολιτισμικού προγράμματος στο νηπιαγωγείο αποτελεί μια εκπαιδευτική διαδικασία που έχει εποπτεία και νομιμότητα αφού η διδασκαλία γίνεται με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας.
    Με βάση αυτά που προαναφέρθηκαν καταγγέλλουμε τον απαράδεκτο διασυρμό της νηπιαγωγού στη Λευκάδα που μετά από ανώνυμη καταγγελία θα περάσει ΕΔΕ γιατί εφάρμοσε το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου . Αλίμονο αν καταργήσουμε τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου , την επιστημονική τεκμηρίωση των προγραμμάτων και θυσιάσουμε ικανούς εκπαιδευτικούς που ξέρουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους στο όνομα της ξενοφοβίας και του ρατσισμού.
    Σε περιόδους αβεβαιότητας και ανακατατάξεων, όπως αυτή που διανύουμε ενεργοποιούνται προκαταλήψεις και τάσεις απαξίωσης σε πρόσωπα, θεσμούς και φορείς. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει και να επικρατήσουν!!!
    Είναι αναγκαίο τα απωθημένα, οι προκαταλήψεις και οι φόβοι , που πιθανά όλοι μας να έχουμε να εκλογικεύονται και να κατευνάζονται μέσα από την κριτική σκέψη.
    Θα είμαστε στο πλευρό της νηπιαγωγού που διώκεται υπερασπίζοντας τη λειτουργία του ελεύθερου και δημοκρατικού σχολείου .....για όλα τα παιδιά, δημιουργώντας ελπίδες για ένα καλύτερο (ομορφότερο) μέλλον !!!
    Για την ομάδα νηπιαγωγών
    Βέτα Κορωναίου

    ΠΗΓΗ.evargiri@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή