ΧΑΡΑΔΙΑΤΙΚΑ: Το ονομα προερχεται απο τη λεξη χαραδρα.
Στη φωτογραφια φαινεται μερος απο το φαραγγι (χαραδρα) στη περιοχη Καναλια - Λουμπαρδα του χωριου Χαραδιατικα Λευκαδας.

THE GRAND CANYON OF LEFKAS

Διαφημίστε την επιχείρησης σας ή καταχωρείστε τις μικρές αγγελίες σας, στο haradiatika.blogspot.com

Advertise your business or enter your classifieds in haradiatika.blogspot.com.

Πληροφορίες /Info: Email haradiatika@hotmail.com tel 6972501290-6944502069


ΤΟ AL JAZEERA και το STOPCARTELTV-GR LIVE ΣΤΟ haradiatika blog

To haradiatika εισέρχεται στο κόσμο του web tv. Το haradiatika TV είναι πλέον πραγματικότητα.

Η μετάδοση live του Al Jazeera και του StopCartelTV συνεχίζεται στις σχετικές σελίδες. Καλή ενημέρωση.

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Ο Δήμαρχος όπου του γουστάρει ακολουθεί τις πολιτικές αποφάσεις της ΚΕΔΕ και συναφή θέματα για τα χαράτσια που αποφασίζονται ξημερώματα.

 Μήπως πρέπει να πιέσετε τους συμβούλους που στείλατε  στο Δημοτικό Συμβούλιο ????
  Ο Δήμαρχος είναι άλλη περίπτωση δεν ιδρώνει το αυτί του, το αποδεικνύει καθημερινά.
  διαβάστε όλη την παρακάτω ανάρτηση και ας είναι μεγάλη
  -----------------------------------------------------------------
 
«ΟΧΙ» ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
 Τετάρτη, 21/11/2012

ΚΕΔΕ: Δεν θα αυξηθούν τα δημοτικά τέλη

Κατά της αύξησης των φόρων και των δημοτικών τελών και υπέρ της κινητικότητας, όχι της διαθεσιμότητας, των υπαλλήλων, τάσσεται η Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ενωσης, Κώστας Ασκούνης.

Ο κ. Ασκούνης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα η ΚΕΔΕ, ανέφερε ότι
: δεν θα υπάρξει αύξηση στους φόρους και τα δημοτικά τέλη, όπως προβλέπει η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, διότι ήδη οι δήμοι έχουν μπει σε πρόγραμμα επιμήκυνσης των δανειακών τους υποχρεώσεων και έτσι αυτό το μέτρο δεν κρίνεται απαραίτητο.

Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ της κινητικότητας των υπαλλήλων και εναντίον της διαθεσιμότητας, έτσι όπως αυτή γίνεται σήμερα, υπογραμμίζοντας ότι οι δήμαρχοι δεν θα συμβάλουν σε αυτή τη διαδικασία.
Υπογράμμισε δε ότι υπάρχει ομόφωνη απόφαση των δημάρχων να μην αποστείλουν τα στοιχεία στο Υπουργείο, το οποίο - όπως τόνισε - ήδη διαθέτει όλα τα στοιχεία από την απογράφη που έχει γίνει. Αντίθετα, ζήτησε να καταγραφούν τα κενά και να γίνουν μετατάξεις.
Δήλωσε επίσης ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση δέχεται συντονισμένες επιθέσεις που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και σημείωσε ότι το παρατηρητήριο οικονομικής αυτοτέλειας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που θεσμοθετείται με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, έρχεται σε κατάφορη αντίθεση με συνταγματικές διατάξεις για την διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ.
Χαρακτήρισε την πράξη νομοθετικού περιερχομένου παρέμβαση που πλήττει την καθημερινή λειτουργία των δήμων και τον συνταγματικά κατοχυρωμένο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σημείωσε επίσης ότι οι δήμαρχοι λένε «ναι» στη διαφάνεια και τους ελέγχους σε όλα τα επίπεδα, «όχι» όμως στην επιχειρούμενη αντισυνταγματική επιτροπεία και προανήγγειλε ότι η ΚΕΔΕ θα προσφύγει στο ΣτΕ μόλις θεσμοθετηθεί το νέο όργανο.

πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63741233 

----------------------------------------------------------------


Σε πολλούς Δήμους μειώνονται τα δημοτικά τέλη για το 2013, εμείς «ευτυχώς» που έχουμε «σοβαρή» δημοτική αρχή. 





Σε πολλούς δήμους λόγω της κρίσης τα δημοτικά τέλη μειώνονται. Στη Θεσσαλονίκη, τα Δ.Τ. θα μειωθούν κατά 10% για τα σπίτια και 6% για τις επιχειρήσεις. Σε μείωση των τελών κατά 10% προέβει και ο δήμος Σκοπέλου,  μειώσεις έκαναν και ο δήμος Μοσχάτου, ο δήμος Χανίων, ο δήμος Δράμας, ο δήμος Αθήνας, ο δήμος Ελληνικού, ο δήμος Πυλαίας Χορτιάτη, ο δήμος Κομοτηνής, ο δήμος Δωρίδος, ο δήμος Κοζάνης, ο δήμος Αμαρουσίου,  ο δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, ο δήμος Ωραιοκάστρου (45% μείωση) και άλλοι δήμοι της χώρας.
Άλλοι δήμοι αποφάσισαν για το οικονομικό έτος 2013 να μην αναπροσαρμοστούν  (ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω) τα δημοτικά τέλη (καθαριότητας , ηλεκτροφωτισμού, Τ.Α.Π. κ.λπ) και παραμείνουν ως έχουν όπως πχ. Ο Δήμος Μαντουδίου, Λίμνης και Αγίας Άννας, ο Δήμος Βόλου, ο Δήμος Ηρακλείου, ο Δήμος Πατρέων, ο Δήμος Ιωαννιτών, ο Δήμος Πετρούπολης, Δήμος Τρίπολης  κλπ.
Πηγές : http://el-vima.blogspot.com/2012/10/2013.html
http://www.neostypos.gr/index.php/topika/947-pagoma-ton-telon-to-2013-sto-dimo-volou-fernoun-oi-ekselikseis-stous-ota 
http://www.cretalive.gr/crete/view/kamia-anaprosarmogh-sta-dhmotika-telh-para-th-dramatikh-oikonomikh-katastas/48501
http://thebest.gr/news/index/viewStory/117324
http://www.inews.gr/0/mideniki-afxisi-dimotikon-telon-sti-petroupoli-gia-to-2013.htm
http://pr-ota-si.blogspot.com/2012/10/2013_16.html

-------------------------------------------------------------------------

Τι κάνουν στα Γιάννενα ????

ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ:Δημοτικά τέλη: Σημαντικές μειώσεις στους επαγγελματίες, καμία αύξηση για τρίτη χρονιά 

πηγή: http://epirus-tv-news.blogspot.gr/2012/11/blog-post_4464.htm


Οι σημαντικές μειώσεις, σε κρίσιμες κατηγορίες, ειδικά σε αυτές που αφορούν σε επαγγελματίες, αποτελούν το βασικό χαρακτηριστικό των δημοτικών τελών για το 2013, ενώ για τρίτη χρονιά και μέσα σε ένα εξαιρετικά δυσμενές οικονομικά περιβάλλον η Δημοτική Αρχή κρατά σταθερές τις τιμές σε όλες τις άλλες κατηγορίες.
Τα δημοτικά τέλη ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο, ύστερα από την εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου Νίκου Μάντη.
Μετά την περσινή απόφαση για μείωση των δημοτικών τελών σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, μειώσεις που για το Δήμο ανήλθαν στο ένα εκατομμύριο ευρώ, φέτος δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στους επιχειρηματίες της περιοχής.
Έτσι ο Δήμος προχωρά στη μείωση των τελών χρήσης κοινόχρηστων χώρων κατά 20% και στις δύο ζώνες της Δημοτικής Ενότητας Ιωαννίνων, ενώ αντίστοιχη είναι η μείωση στις Δημοτικές Ενότητες Περάματος και Μπιζανίου.
Επίσης αποφασίστηκε ευνοϊκότερος διακανονισμός στον τρόπο πληρωμής η οποία θα μπορεί να γίνεται πλέον σε τρεις δόσεις.
Σημαντικές μειώσεις γίνονται και σε άλλες κατηγορίες δημοτικών τελών, όπως:

-Μείωση των τελών προστίμων κατά 12%
- Μείωση των τελών διαφήμισης επί οχημάτων δημόσιας χρήσης κατά 10%
- Μείωση των τελών χρήσης κοινοτικών εκτάσεων στις Τοπικές Κοινότητες κατά 50%
- Μείωση του τέλους δικαιώματος βοσκής στο κατώτερο όριο που προβλέπει ο νόμος.
- Μείωση των τελών στο δημοτικό νεκροταφείο κατά 20%.
Όλα τα άλλα τέλη μένουν σταθερά. Να σημειωθεί ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της δεν επιβάρυνε ούτε στο ελάχιστο τα νοικοκυριά, αντιθέτως και πέρυσι και φέτος αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία συγκεκριμένες κατηγορίες συμπολιτών μας.
«Προτείνουμε πάγωμα για τρίτη συνεχή χρονιά όλων των δημοτικών φόρων και τελών σε τιμές του 2011, που ήταν ίδιες με αυτές του 2010. Σε πραγματικές τιμές δεν έχουμε πάγωμα αλλά μείωση των τελών. Κι αυτό γίνεται όταν οι τιμές σε όλα τα προϊόντα και τα αναλώσιμα υλικά έχουν αυξηθεί άνω του 10%.
Είναι γνωστό ότι βρισκόμαστε σ’ ένα οικονομικό περιβάλλον, εξαιρετικά δύσκολο, το πιο δύσκολο που έχουν διανύσει μέχρι σήμερα οι Δήμοι. Είναι γνωστό σε όλους ότι οι ΚΑΠ έχουν μειωθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 60% ενώ το 2013 μας περιμένουν ακόμη πιο δύσκολες μέρες, αφού έρχονται νέες μεγάλες περικοπές. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον λοιπόν, ο πρώτος στόχος μας ήταν να μην επιβαρύνουμε στο ελάχιστο τα νοικοκυριά και να μειώσουμε τα τέλη, εκεί που είναι εφικτό, τόσο όσο αντέχουν τα οικονομικά του Δήμου», υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Νίκος Μάντης.
Ο Δήμαρχος Φίλιππας Φίλιος από την πλευρά του, σημείωσε ότι η Δημοτική Αρχή, προχωρά στις συγκεκριμένες μειώσεις, μέσα από μελέτη που προηγήθηκε και με κριτήριο να διαφυλαχθεί η βιωσιμότητα του Δήμου.
«Εάν η πολιτεία δεν προχωρούσε σε τόσο μεγάλες περικοπές των θεσμοθετημένων πόρων της αυτοδιοίκησης, στραγγαλίζοντας στην κυριολεξία τους Δήμους, τότε και με το νοικοκύρεμα που έχουμε κάνει στα οικονομικά μας, θα είχαμε δυνατότητες για περαιτέρω μειώσεις. Όμως πρέπει να αποφασίζουμε με βάση την πραγματικότητα και στο πλαίσιο αυτό, κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε», τόνισε ο Δήμαρχος.
Η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης  πρότεινε μείωση των δημοτικών τελών κατά 10%. Η πρόταση διατυπώθηκε από τον επικεφαλής της Νίκο Γκόντα και αναλύθηκε από τον βασικό εισηγητή Αχιλλέα Σίντο, ο οποίος συμπλήρωσε πως μετά τα νέα σκληρά μέτρα που ψήφισε η κυβέρνηση, η μείωση αυτή θα ανακούφιζε τα νοικοκυριά.
Απαντώντας ο αντιδήμαρχος Νίκος Μάντης, ανέφερε ότι η μείωση της τάξης του 10%, σε ένα διαμέρισμα 80 τετραγωνικών στην πόλη των Ιωαννίνων ισούται με 2,3 ευρώ το δίμηνο, ενώ στις δημοτικές ενότητες αντιστοιχεί σε ποσό μικρότερο των πενήντα λεπτών.
Εξ ίσου μικρές θα ήταν οι διαφορές και για τα καταστήματα της πόλης και των Δημοτικών Ενοτήτων, όμως το συνολικό κόστος για το Δήμο θα ανέρχονταν στο 1,5 εκατομμύρια ευρώ, απώλεια που δεν την αντέχει ο προϋπολογισμός.
Την διαφωνία τους με την τιμολογιακή πολιτική της Δημοτικής Αρχής εξέφρασαν οι κύριοι Στέφανος Σκοπούλης και Χρήστος Μαντάς και καταψήφισαν τις προτάσεις για τα δημοτικά τέλη του 2013.
-----------------------------------------------------

ΠΟΙΑ ΜΕΤΡΑ ΠΗΡΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΤΟΥ ?????????

Στο Δήμο Καρπενισίου η Δημοτική Αρχή με Δήμαρχο τον γιο της Ντόρας πήρε απόφαση για μείωση :

στα 1350,00 ευρώ ο μισθός του Δημάρχου,
στα 1010,00 ευρώ ο μισθός των Αντιδημάρχων και
στα 820,00 ευρώ ο μισθός του προέδρου του ΔΣ.

Εδώ θα δείτε ποιά άλλα μέτρα πήρε ο Δήμος Καρπενησίου για να κάνει οικονομία και όχι να δημιουργήσει χαράτσια για τους δημότες και τις επιχειρήσεις σε περίοδο κρίσης.

( Οι μισθοί για Δήμους από 20000 εώς 100000 κατοίκους μετά τις πρόσφατες μειώσεις είναι τώρα :
-Δήμαρχος: 2.077,56 ευρώ
-Πρόεδρος ΔΣ: 1.077,72 ευρώ
-Αντιδήμαρχος: 1.329,91 ευρώ

 πηγή : http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=5&aid=42001)


-------------------------------------------------------------------------------------------------
 Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ Ή ΑΛΛΙΩΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ
διαβάστε και σκεφτείτε αν ισχύουν κάποια από αυτά για τον Δήμο Λευκάδας
(ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝΕ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΑΤΟΝΙΑ)


Όπως χαρακτηριστικά τονίζεται στη μελέτη του ΚΕΒΕ:
• Η οικονομική βιωσιμότητα των Δήμων βασίζεται κυρίως στην κρατική χορηγία που σε αρκετές περιπτώσεις ανέρχεται μέχρι και το 40% επί των εσόδων τους.
• Σημαντικό μέρος των εξόδων των Δήμων που υπερβαίνει το 50% αφορά μισθούς και ωφελήματα του προσωπικού, ενώ υπάρχουν Δήμοι που το σχετικό ποσοστό φτάνει το 70%.
• Σχεδόν όλοι οι Δήμοι λειτουργούν με υπεράριθμο προσωπικό, σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες τους.
Στη μελέτη αναφέρεται ακόμα ότι ως καθοριστικός παράγοντας για την αύξηση των προβλημάτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υπήρξε η δημιουργία μικρών ανεξάρτητων Δήμων, οι οποίοι έχοντας την υποχρέωση να αναπτύξουν και να στελεχώσουν πλήρεις αυτόνομες υπηρεσίες για να εξυπηρετήσουν μικρότερους αριθμούς πολιτών, καθίστανται οικονομικά μη βιώσιμοι.
Για ξεπέρασμα των προβλημάτων των Δήμων, το ΚΕΒΕ προτείνει τη λήψη των ακόλουθων μέτρων:
1. Συμπλεγματοποίηση τουλάχιστον των υπηρεσιών όμορων Δήμων με στόχο την ενιαία προσφορά δημοτικών υπηρεσιών (π.χ. άδειες οικοδομής, αποκομιδή σκυβάλων, διαχείριση αποβλήτων, τεχνικές υπηρεσίες, υγειονομικές υπηρεσίες και καθαριότητα, υδατοπρομήθεια και αποχετευτικά (όπου δεν εφαρμόστηκε), για μείωση των λειτουργικών τους εξόδων.
2. Ανάθεση από τους Δήμους υπεργολαβιών στον ιδιωτικό τομέα κατόπιν διαγωνισμών για την κατασκευή έργων υποδομής ή/και παροχής υπηρεσιών με χαμηλότερο κόστος (π.χ. αστυνόμευση δρόμων, συντήρηση χώρων πρασίνου, αποκομιδή σκυβάλων, καθαριότητα, κλπ).
3. Ολοκλήρωση της μηχανογράφησης των Δήμων με στόχο την εξοικονόμηση πόρων και την επιτάχυνση της παροχής των υπηρεσιών μέσα από την αξιοποίηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
4. Καλύτερη εποπτεία του ανθρώπινου δυναμικού για αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων των Δήμων καθώς επίσης και εφαρμογή του μέτρου της εναλλαξιμότητας μεταξύ των Δημοτικών υπαλλήλων. Προτείνεται η βελτίωση των μηχανισμών Οικονομικής Διαχείρισης και Εσωτερικού Ελέγχου που διατηρούν οι Δήμοι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αποδοτικότητα των υπαλλήλων, ο καλύτερος προγραμματισμός, καταμερισμός και εποπτεία για ταχεία εκτέλεση των εργασιών που τους ανατίθενται.
5. Εξοικονομήσεις ενέργειας στα Δημοτικά κτήρια και στο Δημοτικό φωτισμό καθώς επίσης και σταδιακή εγκατάσταση ΑΠΕ στα Δημοτικά κτήρια καθώς και το Δημοτικό φωτισμό.
6. Μείωση στο μέτρο του δυνατού των διαφόρων δαπανηρών εκδηλώσεων που πραγματοποιούν οι Δήμοι.
7. Αυστηρή εφαρμογή της υποχρέωσης όλων των Δήμων για καταρτισμό ισοσκελισμένων ή/και πλεονασματικών προϋπολογισμών.
8. Δραστική μείωση των υπηρεσιών.

Υπόμνημα που απέστειλε το ΚΕΒΕ στους Υπουργούς  Οικονομικών και Εσωτερικών
Η οικονομική κατάσταση των Δήμων
Η δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία ευρίσκεται η συντριπτική πλειοψηφία των Δήμων Παγκύπρια, απασχολεί πολύ σοβαρά το ΚΕΒΕ, καθ’ ότι επηρεάζει καθοριστικά τη σχέση τους με τις επιχειρήσεις καθώς και το επίπεδο των προσφερομένων υπηρεσιών προς αυτές.
Μέσα στα πλαίσια αυτά το ΚΕΒΕ προχώρησε σε μια συνοπτική αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης ώστε να εντοπιστούν οι κυριότερες γενεσειουργές αιτίες αυτών των προβλημάτων με στόχο την κατάθεση των δικών του εισηγήσεων για την αντιμετώπιση τους.
Από την μελέτη έχει διαφανεί ότι οι περισσότεροι Δήμοι (και ιδιαίτερα οι παλιοί) έχουν διαχρονικά σοβαρά οικονομικά προβλήματα και προβλήματα ρευστότητας. Η οικονομική βιωσιμότητα των Δήμων βασίζεται στην κρατική χορηγία που σε αρκετές περιπτώσεις φθάνει μέχρι και το 40% επί των εσόδων τους. Ένα άλλο προβληματικό στοιχείο στα οικονομικά δεδομένα των Δήμων είναι ότι σημαντικό μέρος των εξόδων τους που υπερβαίνει το 50% ως επί το πλείστον, αφορά μισθούς και ωφελήματα του προσωπικού. Υπάρχουν Δήμοι στους οποίους αυτό το ποσοστό φτάνει μέχρι και το 70% των εξόδων. Σήμερα όλοι σχεδόν οι Δήμοι λειτουργούν με υπεράριθμο προσωπικό σε σχέση με τις πραγματικές τους ανάγκες, γεγονός που επηρεάζει καθοριστικά την οικονομική τους βιωσιμότητα.
Στη δημιουργία αυτών των προβλημάτων συνέτεινε σε μεγάλο βαθμό η λογική που αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια για δημιουργία πολλών μικρών ανεξάρτητων Δήμων οι οποίοι έχοντας την υποχρέωση να αναπτύξουν και να στελεχώσουν πλήρεις αυτόνομες υπηρεσίες για να εξυπηρετήσουν μικρότερους αριθμούς πολιτών, τους καθιστά οικονομικά μη βιώσιμους.
Τα κυριότερα συνεπακόλουθα του κατακερματισμού των υπηρεσιών είναι τα ακόλουθα:
α. Ψηλό κόστος παροχής υπηρεσιών ανά δημότη.
β. Χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες λόγω ελλιπούς οργάνωσης.
γ. Μη αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων τους (καθυστέρηση στην
είσπραξη φορολογικών τελών και δικαιωμάτων)
δ. Ψηλό εργατικό κόστος λόγω συνεχών παραχωρήσεων ωφελημάτων [Μέσο
κόστος υπαλλήλων 60,000 Ευρώ ετησίως, έναντι 40,000 Ευρώ στον Δημόσιο τομέα (στοιχεία έκθεσης Γενικής Ελεγκτού)].
ε. Ψηλός δανεισμός και σταδιακά αδυναμία εξυπηρέτησης του.
στ.Δημιουργία πλασματικής ρευστότητας από μη ή μη αρκούντος
εξασφαλισμένο δανεισμό περιορισμένης διάρκειας από τοπικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
ζ Ελλιπής μηχανογράφηση και περιορισμένων δυνατοτήτων οικονομική
διαχείριση ή και έλλειψη εσωτερικού ελέγχου.
η. Συνθήκες καλλιέργειας προσωπικών εξυπηρετήσεων των δημοτών λόγω
άμεσης σχέσης ψηφοφόρου – αιρετού Μέλους.
Τα προβλήματα διογκώνονται ακόμα περισσότερο με τη δημιουργία νέων θέσεων και την αναβάθμιση κλιμάκων ενίοτε και χωρίς την έγκριση των Υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών, καθώς και την παραχώρηση πρόσθετων προσαυξήσεων και παρεμφερών ωφελημάτων στους υπαλλήλους τους.
Προβλήματα δημιουργούνται και λόγω της αδυναμίας των Δήμων να ετοιμάζουν ισοσκελισμένους ή ακόμα και πλεονασματικούς προϋπολογισμούς σύμφωνα με τους σχετικούς όρους που θέτει το Υπουργείο Εσωτερικών. Η μεταβατική περίοδος που τους δόθηκε από τον Υπ. Εσωτερικών από το 1996 για να επιτύχουν τον πιο πάνω στόχο, ανανεώνεται συνεχώς χωρίς να υιοθετείται η αρχή της μη αποδέσμευσης του ποσού της γενικής κρατικής χορηγίας που αναλογεί στον κάθε Δήμο, εάν δεν υπάρξει αυτή η συμμόρφωση. Η αδράνεια στην εφαρμογή αυτής της πρόνοιας, δεν δημιουργεί πιέσεις στους Δήμους για εξοικονομήσεις και περισυλλογή, αλλά αντίθετα τους δίνει διέξοδο και τους οδηγεί σε συνεχή αιτήματα για αύξηση της
Κρατικής χορηγίας και σε συνεχείς αυξήσεις των τελών και δικαιωμάτων που επιβάλλουν για κάλυψη των ελλειμμάτων τους.
Ευθύνη για το συνολικά διογκωμένο κόστος προς τον Πολίτη και τις επιχειρήσεις φέρει και το κράτος, αφού ενώ επιθυμεί και αποκεντρώνει εξουσίες αναθέτοντας τις στους Δήμους, δεν φροντίζει με τη σειρά του να μειώσει το δικό του Διοικητικό κόστος καταργώντας ή ελαφρύνοντας υπηρεσίες που ανατίθενται στους Δήμους.
Φαίνεται λοιπόν ξεκάθαρα από τα πιο πάνω ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί ο σημερινός τρόπος λειτουργίας των Δήμων και ότι θα πρέπει να γίνουν καθοριστικές παρεμβάσεις και να ληφθούν τολμηρές αποφάσεις για την εξυγίανση των οικονομικών τους.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων το ΚΕΒΕ προτείνει μεταξύ άλλων τη λήψη των πιο κάτω μέτρων:
1. Συμπλεγματοποίηση τουλάχιστον των υπηρεσιών όμορων Δήμων, με στόχο την ενιαία προσφορά δημοτικών υπηρεσιών (π.χ. άδειες οικοδομής, αποκομιδή σκυβάλων, διαχείριση αποβλήτων, τεχνικές υπηρεσίες, υγειονομικές υπηρεσίες και καθαριότητα, υδατοπρομήθεια και αποχετευτικά (όπου δεν εφαρμόστηκε), για μείωση των λειτουργικών τους εξόδων.
Άποψη μας φυσικά είναι ότι η συμπλεγματοποίηση δεν θα εξυπηρετήσει αν εξαντληθεί στην τυπική συνένωση των υπηρεσιών των Δήμων σε μεγαλύτερα αναποτελεσματικά σχήματα μεταφέροντας σ’ αυτά απλά τη μειωμένη αποδοτικότητα των υφιστάμενων δομών και υπηρεσιών. Αυτό θα πρέπει να γίνει μέσα από ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο να αποφεύγει τις συνήθεις παθογένειες των αμιγώς Δημοσίων υπηρεσιών (εργασιακή μονιμότητα, μειωμένη παραγωγικότητα, ψηλό κόστος).
2. Ανάθεση από τους Δήμους υπεργολαβιών στον ιδιωτικό τομέα κατόπιν διαγωνισμών για την κατασκευή έργων υποδομής ή/και παροχής υπηρεσιών με χαμηλότερο κόστος (π.χ. αστυνόμευση δρόμων, συντήρηση χώρων πρασίνου, αποκομιδή σκυβάλων, καθαριότητα, κλπ.)
3. Ολοκλήρωση της μηχανογράφησης των Δήμων με στόχο την εξοικονόμηση πόρων και την επιτάχυνση της παροχής των υπηρεσιών μέσα από την αξιοποίηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
4. Καλύτερη εποπτεία του ανθρώπινου δυναμικού για αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων των Δήμων καθώς επίσης και εφαρμογή του μέτρου της εναλλαξιμότητας μεταξύ των Δημοτικών υπαλλήλων. Προτείνεται η βελτίωση των μηχανισμών Οικονομικής Διαχείρισης και Εσωτερικού Ελέγχου που διατηρούν οι Δήμοι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αποδοτικότητα των υπαλλήλων, ο καλύτερος προγραμματισμός, καταμερισμός και εποπτεία για ταχεία εκτέλεση των εργασιών που τους ανατίθενται. Τα τελευταία περιστατικά υπεξαίρεσης εσόδων των Δήμων από τους υπαλλήλους (έσοδα από ενοικίαση κρεβατιών στις παραλίες, εισπράξεις από τα παρκόμετρα) συμβαίνουν γιατί δεν υπάρχουν φαίνεται οι σωστοί εποπτικοί μηχανισμοί.
5. Εξοικονομήσεις ενέργειας στα Δημοτικά κτήρια και στο Δημοτικό φωτισμό καθώς επίσης και σταδιακή εγκατάσταση ΑΠΕ στα Δημοτικά κτήρια καθώς και το Δημοτικό φωτισμό.
6. Μείωση στο μέτρο του δυνατού των διαφόρων δαπανηρών εκδηλώσεων που πραγματοποιούν οι Δήμοι.
7. Αυστηρή εφαρμογή της υποχρέωσης όλων των Δήμων για καταρτισμό ισοσκελισμένων ή/ και πλεονασματικών προϋπολογισμών.
8. Δραστική μείωση των υπερωριών.
9. Θεσμικό πλαίσιο που να προάγει την υπευθυνότητα των αιρετών μελών των Δημοτικών Συμβουλίων και των ανώτερων τεχνοκρατών των Δήμων (σήμερα οι εκθέσεις της Γενικής Ελεγκτού για παράδειγμα, ανεξάρτητα από τη σοβαρότητα των ευρημάτων, σπάνια οδηγούν σε ανάληψη ευθύνης).
πηγή: http://www.onlycy.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Μέτρα που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο για τον περιορισμό  των δαπανών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

  • Μειώνεται η αντιμισθία των προέδρων των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων κατά 50%. Κατά 50% μειώνονται οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως αμοιβές διοικητών,υποδιοικητών, προέδρων, αντιπροέδρων και διευθυνόντων συμβούλων, καιθώς και των μελών του Δ.Σ. ιδρυμάτων ΝΠΔΔ των δήμων και των περιφερειών, καθώς και τωνΝΠΙΔ αυτών, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσμων των ΟΤΑ, αλλά και των Α.Ε. στις οποίες οι ΟΤΑ συμμετέχουν σε ποσοστό άνω του 50%.
  • Καταργείται η αποζημίωση για τις συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων και οικονομικών επιτροπών.
  • Καταργούνται όλα τα επιδόματα εορτών και αργίας για τους υπαλλήλους των ΟΤΑ, ενώ αναστέλλονται μέχρι το 2016 οι διατάξεις που αφορούν στη χορήγηση Κινήτρων Επίτευξης Στόχων.
  • Οι θέσεις ειδικών συμβούλων και συνεργατών διαμορφώνονται ως εξής: Σε δήμους με αριθμό αντιδημάρχων έως δύο (2) συνίσταται μια (1) θέση, έως τέσσερις (4) συνιστώνται δύο (2) θέσεις, έως πέντε (5) συνιστώνται τρεις (3) θέσεις, έως έξι (6) συνιστώνται τέσσερις (4) θέσεις, έως (8) συνιστώνται πέντε (5) θέσεις, έως εννέα (9) συνιστώνται έξι (6) θέσεις, έως δώδεκα (12) συνιστώνται επτά (7) θέσεις, ενώ από (13) και άνω συνιστώνται οκτώ (8) θέσεις.
    Εξαιρούνται οι δήμοι που με βάση την τελευταία απογραφή του 2011 έχουν νόμιμο πληθυσμό άνω των 150.000 κατοίκων οι οποίοι και διατηρούν τον ίδιο αριθμό θέσεων ειδικών συνεργατών, επιστημονικών συνεργατών και ειδικών συμβούλων που προβλέπεται στο άρθρο 163 του ν. 3584/2007 (Α’ 143 ).
  • Μέχρι τέλος του 2016 οι ΟΤΑ α΄και β΄ βαθμού δεν επιτρέπεται να προσλάβουν μόνιμο και με συμβάσεις αορίστου χρόνου προσωπικό στις κατηγορίες δευτεροβάθμιας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στις προσλήψεις προσωπικού πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης ισχύει η αναλογία «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις».
  • Οι προσλήψεις  και οι διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων του άρθρου 11 του ν.3833/2010.
  • Καταρτούνται οι θέσεις  μετακλητών ιδιαιτέρων γραμματέων δημάρχων που έχουν συσταθεί με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των Δήμων καθώς και δημοσιογράφων στις περιφέρειες. 
  • Πηγή : localit.gr 

1 σχόλιο:

  1. Ο Δήμαρχος έχει πολύ καιρό να δη πως βγαίνει το μεροκάματο για αυτό δεν καταλαβαίνει πόσο μεγάλες είναι αυτές οι επιβαρύνσεις. Βρέχει χιονίζει καραβάνα θα γεμίζει για αυτον .Αλλά μέχρι πότε ?Όταν πεινάσει ο κόσμος θα φάνε και την δική του καραβάνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή