Σκληρό παιγνίδι με τις τιμές των τουριστικών πακέτων
Αντιφατικά μηνύματα από τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση του κόσμου, την 46η Διεθνή Έκθεση
Τουρισμού ΙΤΒ, κατέγραψε το Hotel & Restaurant για την Ελλάδα. Η πολιτική ηγεσία του τουρισμού,
τουριστικοί φορείς και επιχειρηματίες έσπευσαν να δηλώσουν ότι η Ελλάδα κατάφερε να αντιστρέψει
το αρνητικό κλίμα και να πείσει τις δύσπιστες παραδοσιακές αγορές της να προτιμήσουν και
φέτος τη χώρα μας. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων για τις τάσεις του τουρισμού
φέτος και οι προκρατήσεις «έκοψαν τα φτερά» στους αισιόδοξους. Ειδικότερα, από Γερμανία,
Αυστρία και Ολλανδία η μείωση ανέρχεται στο 30%, από Βρετανία, Σκανδιναβία, Βέλγιο και Ιταλία
μεταξύ 10% και 20%, ενώ από Γαλλία η πτώση κινείται μεταξύ 7% και 8%. Πιο απογοητευτικά είναι
τα στοιχεία της έρευνας Reise-Monitor της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου, ADAC, (αντίστοιχη της
ΕΛΠΑ), όπου η Ελλάδα δεν είναι μεταξύ των δέκα πρώτων προορισμών για τους Γερμανούς.
Πιέζοντας στο κατάλληλο σημείο
Όποιο και αν είναι το τελικό ποσοστό των κρατήσεων για την Ελλάδα, το σίγουρο είναι ότι
φέτος η χώρα μας συζητήθηκε στην ΙΤΒ περισσότερο από κάθε άλλη χώρα, κυρίως εξαιτίας
της πολιτικοοικονομικής της αστάθειας. Μεγάλοι tour operators (TUI, Thomas Cook, REWE
και Alltours) κάνουν λόγο για υποχώρηση των κρατήσεων σε σχέση με πέρυσι που φτάνει το
30%, και όλοι αποδίδουν την υποχώρηση της ζήτησης για το ελληνικό τουριστικό προϊόν στην
αρνητική ειδησεογραφία. Ωστόσο, για τους γνωρίζοντες το χώρο του τουρισμού, οι μεγάλοι τουρ
οπερέιτορς βρήκαν φέτος το «ιδανικό θύμα»: μια χώρα που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των
σημαντικότερων ευρωπαϊκών προορισμών και ταυτόχρονα βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση.
Με δεδομένο ότι ο τουρισμός αποτελεί τη μοναδική ίσως «σανίδα σωτηρίας» της Ελλάδας, η
διασπορά φημών για κατάρρευση των κρατήσεων στήνει το σκηνικό για τον εκβιασμό που πολύ
σύντομα θα λάβει χώρα και θα έχει στόχο την επαναδιαπραγμάτευση των τιμών στα τουριστικά
πακέτα. Η Ελλάδα, μην μπορώντας να διαπραγματευτεί επί ίσοις όροις, θα δεχτεί εξ΄ ανάγκης
τις εξευτελιστικές τιμές των μεγάλων παικτών του κλάδου. Και εδώ αρχίζει ο κίνδυνος, καθώς
η αποδοχή των όρων αυτών θα φέρει την Ελλάδα ξανά σε ένα φαύλο κύκλο που θυμίζει τη
δεκαετία του ΄80, όταν η μείωση τιμών οδηγούσε σε μείωση ποιότητας και αυτή ξανά στη μείωση
τιμών κ.ο.κ. Με τη διαφορά ότι σήμερα το ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας δεν θυμίζει τις
θλιβερές εικόνες της δεκαετίας του ’80. Εκατοντάδες ξενοδοχεία χτίστηκαν και ανακαινίστηκαν,
κάνοντας χρήση (όχι πάντα ορθολογική) των αθρόων χρηματοδοτήσεων και επιδοτήσεων που
δόθηκαν από τις κυβερνήσεις. Συνεπώς, η παραχώρηση αυτών των σύγχρονων υποδομών στους
τουρ οπερέιτορς έναντι ευτελούς τιμήματος δίνει τη χαριστική βολή στον ελληνικό τουρισμό. Με
δεδομένη την αρνητική ψυχολογία των Ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών που επέστρεψαν από
το Βερολίνο, μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο εκβιασμός στον ελληνικό τουρισμό έχει ήδη πετύχει.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ TOUR OPERATORS ΣΤΗΝ ΑΘHΝΑ
Με πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας πραγματοποιείται στις 2 Μαΐου στην Αθήνα το ετήσιο workshop του τουριστικού ειδησεογραφικού
Οργανισμού της Ευρώπης FVW, όπου θα συμμετέχουν οι επικεφαλής των Γερμανών Tour Operators.
Το workshop θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία και οι Tour
Operators ακολούθως θα επισκεφθούν ξενοδοχειακά συγκροτήματα της χώρας.
Η σχετική πρωτοβουλία του Ξ.Ε.Ε. εντάσσεται σε σχέδιο δράσης άμεσης
απόδοσης μέτρων επικεντρωμένων στις αγορές που παρουσιάζουν σημαντική
υστέρηση στις κρατήσεις.Οι δύο φορείς διοργανώσουν το workshop
με προσκεκλημένους σημαντικούς tour operators και διοργανωτές συνεδρίων
της Γερμανίας, για να συζητήσουν με τους Έλληνες ξενοδόχους και την πολιτική
ηγεσία του τουρισμού στρατηγικές άμεσης ενίσχυσης της τουριστικής ζήτησης από τη Γερμανία συνολικά για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, αλλά και για εξειδικευμένες τουριστικές αγορές.Η Αθήνα επιλέχθηκε ως χώρος υποδοχής
του workshop, με σκοπό να δοθεί το μήνυμα στους προσκεκλημένους, αλλά και στους χιλιάδες αναγνώστες του FVW ότι η πρωτεύουσα, ως η πρώτη αντανάκλαση
της χώρας, δεν κλυδωνίζεται και η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ελκυστικός
Πηγη:Hotel And Restaurant [hotelandrestaurant@dailyfax.gr]
Αντιφατικά μηνύματα από τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση του κόσμου, την 46η Διεθνή Έκθεση
Τουρισμού ΙΤΒ, κατέγραψε το Hotel & Restaurant για την Ελλάδα. Η πολιτική ηγεσία του τουρισμού,
τουριστικοί φορείς και επιχειρηματίες έσπευσαν να δηλώσουν ότι η Ελλάδα κατάφερε να αντιστρέψει
το αρνητικό κλίμα και να πείσει τις δύσπιστες παραδοσιακές αγορές της να προτιμήσουν και
φέτος τη χώρα μας. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων για τις τάσεις του τουρισμού
φέτος και οι προκρατήσεις «έκοψαν τα φτερά» στους αισιόδοξους. Ειδικότερα, από Γερμανία,
Αυστρία και Ολλανδία η μείωση ανέρχεται στο 30%, από Βρετανία, Σκανδιναβία, Βέλγιο και Ιταλία
μεταξύ 10% και 20%, ενώ από Γαλλία η πτώση κινείται μεταξύ 7% και 8%. Πιο απογοητευτικά είναι
τα στοιχεία της έρευνας Reise-Monitor της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου, ADAC, (αντίστοιχη της
ΕΛΠΑ), όπου η Ελλάδα δεν είναι μεταξύ των δέκα πρώτων προορισμών για τους Γερμανούς.
Πιέζοντας στο κατάλληλο σημείο
Όποιο και αν είναι το τελικό ποσοστό των κρατήσεων για την Ελλάδα, το σίγουρο είναι ότι
φέτος η χώρα μας συζητήθηκε στην ΙΤΒ περισσότερο από κάθε άλλη χώρα, κυρίως εξαιτίας
της πολιτικοοικονομικής της αστάθειας. Μεγάλοι tour operators (TUI, Thomas Cook, REWE
και Alltours) κάνουν λόγο για υποχώρηση των κρατήσεων σε σχέση με πέρυσι που φτάνει το
30%, και όλοι αποδίδουν την υποχώρηση της ζήτησης για το ελληνικό τουριστικό προϊόν στην
αρνητική ειδησεογραφία. Ωστόσο, για τους γνωρίζοντες το χώρο του τουρισμού, οι μεγάλοι τουρ
οπερέιτορς βρήκαν φέτος το «ιδανικό θύμα»: μια χώρα που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των
σημαντικότερων ευρωπαϊκών προορισμών και ταυτόχρονα βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση.
Με δεδομένο ότι ο τουρισμός αποτελεί τη μοναδική ίσως «σανίδα σωτηρίας» της Ελλάδας, η
διασπορά φημών για κατάρρευση των κρατήσεων στήνει το σκηνικό για τον εκβιασμό που πολύ
σύντομα θα λάβει χώρα και θα έχει στόχο την επαναδιαπραγμάτευση των τιμών στα τουριστικά
πακέτα. Η Ελλάδα, μην μπορώντας να διαπραγματευτεί επί ίσοις όροις, θα δεχτεί εξ΄ ανάγκης
τις εξευτελιστικές τιμές των μεγάλων παικτών του κλάδου. Και εδώ αρχίζει ο κίνδυνος, καθώς
η αποδοχή των όρων αυτών θα φέρει την Ελλάδα ξανά σε ένα φαύλο κύκλο που θυμίζει τη
δεκαετία του ΄80, όταν η μείωση τιμών οδηγούσε σε μείωση ποιότητας και αυτή ξανά στη μείωση
τιμών κ.ο.κ. Με τη διαφορά ότι σήμερα το ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας δεν θυμίζει τις
θλιβερές εικόνες της δεκαετίας του ’80. Εκατοντάδες ξενοδοχεία χτίστηκαν και ανακαινίστηκαν,
κάνοντας χρήση (όχι πάντα ορθολογική) των αθρόων χρηματοδοτήσεων και επιδοτήσεων που
δόθηκαν από τις κυβερνήσεις. Συνεπώς, η παραχώρηση αυτών των σύγχρονων υποδομών στους
τουρ οπερέιτορς έναντι ευτελούς τιμήματος δίνει τη χαριστική βολή στον ελληνικό τουρισμό. Με
δεδομένη την αρνητική ψυχολογία των Ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών που επέστρεψαν από
το Βερολίνο, μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο εκβιασμός στον ελληνικό τουρισμό έχει ήδη πετύχει.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ TOUR OPERATORS ΣΤΗΝ ΑΘHΝΑ
Με πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας πραγματοποιείται στις 2 Μαΐου στην Αθήνα το ετήσιο workshop του τουριστικού ειδησεογραφικού
Οργανισμού της Ευρώπης FVW, όπου θα συμμετέχουν οι επικεφαλής των Γερμανών Tour Operators.
Το workshop θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία και οι Tour
Operators ακολούθως θα επισκεφθούν ξενοδοχειακά συγκροτήματα της χώρας.
Η σχετική πρωτοβουλία του Ξ.Ε.Ε. εντάσσεται σε σχέδιο δράσης άμεσης
απόδοσης μέτρων επικεντρωμένων στις αγορές που παρουσιάζουν σημαντική
υστέρηση στις κρατήσεις.Οι δύο φορείς διοργανώσουν το workshop
με προσκεκλημένους σημαντικούς tour operators και διοργανωτές συνεδρίων
της Γερμανίας, για να συζητήσουν με τους Έλληνες ξενοδόχους και την πολιτική
ηγεσία του τουρισμού στρατηγικές άμεσης ενίσχυσης της τουριστικής ζήτησης από τη Γερμανία συνολικά για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, αλλά και για εξειδικευμένες τουριστικές αγορές.Η Αθήνα επιλέχθηκε ως χώρος υποδοχής
του workshop, με σκοπό να δοθεί το μήνυμα στους προσκεκλημένους, αλλά και στους χιλιάδες αναγνώστες του FVW ότι η πρωτεύουσα, ως η πρώτη αντανάκλαση
της χώρας, δεν κλυδωνίζεται και η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ελκυστικός
Πηγη:Hotel And Restaurant [hotelandrestaurant@dailyfax.gr]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου