Αρχίζοντας την συγκεκριμένη ανάρτηση πρέπει να τονίσουμε ότι το haradiatika blog δεν αποτελεί πηγή δημοσιογραφικής ενημέρωσης ούτε απασχολεί δημοσιογράφους. Αποτελεί ένα blog κοινωνικής παρέμβασης σε τοπικό επίπεδο. Μπορούμε όμως να πάρουμε μερικά τηλέφωνα και να ενημερωθούμε για κάποια γεγονότα διασταυρώνοντας κάποιες πληροφορίες.
Τα φώτα της δημοσιότητας τις 2 τελευταίες ημέρες έλαβε το παρακάτω δελτίο τύπου:
«Όπως ανακοινώθηκε από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής μεσημβρινές ώρες σήμερα (σ.ς. 1/3/2012), το Φ/Γ «ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ» Ν.Π. 10658, κατά την διάρκεια εκφόρτωσης του στο λιμένα «ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙΟΥ», λόγω μετατόπισης φορτίου, πήρε αρχικά επικίνδυνη κλίση και λίγο αργότερα βυθίστηκε εντός του λιμένα, σε ποσοστό 80% (προεξέχει μόνο η πλώρη).
Το ανωτέρω πλοίο είχε καταπλεύσει στο λιμάνι «ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙΟΥ» απογευματινές ώρες της 29/02/2012 προερχόμενο από Ζάκυνθο προς εκφόρτωση φυγόκεντρου ελαιοπυρήνα, με οκτώ (08) άτομα πλήρωμα (6 ημεδαπούς και 2 αλλοδαπούς), οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους.
Από τη βύθιση δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ από την διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου έχουν ληφθεί μέτρα αποτροπής ρύπανσης.
Προανάκριση διενεργείται από την Λιμενική Αρχή Πλατυγιαλίου.
Τυχόν εξελίξεις θα αναφερθούν με νεότερο δελτίο τύπου.»
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του haradiatika blog το συγκεκριμένο πλοίο φόρτωσε ελαιοπυρήνα από την Ζάκυνθο με προορισμό το πυρηνελαιουργείο στη Βασιλική Λευκάδας για επεξεργασία της πρώτης ύλης. Λόγω των γνωστών αντιδράσεων πολιτών στη Βασιλική για την λειτουργία του εργοστασίου, κανείς δεν τολμούσε να στείλει το καράβι στο λιμάνι της Βασιλικής για να ξεφορτώσει ( το πλέον λογικό για ελαχιστοποίηση του κόστους μεταφοράς). Το καράβι λοιπόν είχε αρχικό προορισμό το Περιγιάλι στο Δημοτικό διαμέρισμα Ελλομένου. Το γεγονός κινητοποίησε αρμόδιους και αναρμόδιους τοπικούς φορείς και υπηρεσίες και αποτράπηκε αυτό το ενδεχόμενο. Επόμενος προορισμός ήταν το λιμάνι της Πρέβεζας που ούτε εκεί πήρε έγκριση για εκφόρτωση του φορτίου του. Τελευταίο λιμάνι ήταν ο Πλατυγιαλός Αστακού στο όποιο φορτώθηκαν αρχικά 3 νταλίκες ΔΧ ( 2 από την Πρέβεζα και μία από Άρτα), οι οποίες όμως δεν μπόρεσαν να ξεφορτώσουν το φορτίο τους στη Βασιλική λόγο των αντιδράσεων των κατοίκων. Το καράβι ταυτόχρονα βούλιαξε λόγω μετατόπισης φορτίου μέσα στο λιμάνι του Πλατυγιαλού.
Η λειτουργία η όχι του εργοστασίου στη Βασιλική αφορά κυρίως την περιοχή της νότιας Λευκάδας. Η χρήση του Περιγιαλίου σαν λιμάνι εκφόρτωσης ελαιοπυρήνα αφορά κυρίως την περιοχή του Ελλομένου. Το Περιγιάλι δεν είναι λιμάνι για τέτοιες δουλειές.
Α) Ο δήμος έβαλε μπάρες για να μην περνάνε αυτοκίνητα και μηχανάκια και σπάνε το πλακόστρωτο
Β) η σκουπιδιάρα κάνει μανούβρες για να συλλέξει τα σκουπίδια από τους κάδους,
Γ) οι δύο προσβάσεις από τον κεντρικό δρόμο στη θάλασσα με το ζόρι επιτρέπουν να κατέβει ένα τζιπ που σέρνει τρέιλερ με 6 μετρο φουσκωτό και να κάνει ελιγμούς για να ρίξει το σκάφος από την γλίστρα που υπάρχει.
Πενταξονικές συρόμενες νταλίκες πώς θα προσέγγιζαν για να φορτώσουν?? Θα ήταν ένα JCB μπροστά να σπάει τις γωνίες, μάντρες, φράχτες, κολώνες, ελιές κλπ.
Τα νερά στην περιοχή δεν χωράνε σε όλο το μήκος της προβλήτας για να δέσει 10 μετρο ιστιοπλοϊκό. Φορτηγό πλοίο μήκους 70 μ και πλάτους 12 μ χωράει?? Βέβαια μπορεί αν γινόταν η μετατόπιση φορτίου εδώ, το πλοίο να μην βούλιαζε γιατί θα καθόταν στο βυθό και θα το είχαμε για τουριστικό αξιοθέατο!!!
Τέλος η φορτω-εκφόρτωση του πυρήνα μόνο καθαρή διαδικασία δεν είναι. Οι πληροφορίες μας είναι ότι κατά την φόρτωση του πυρήνα στη Ζάκυνθο λόγο της βρωμιάς που δημιουργήθηκε εκεί, οι κάτοικοι έδιωξαν το πλοίο πριν ολοκληρώσει το φόρτωμα. Το λιμάνι της Πρέβεζας δεν επέτρεψε την εκφόρτωση για τον ίδιο λόγο. Φανταστείτε την κουτάλα του φορτωτή γεμάτη πυρήνα και να χύνεται στερεό υλικό και ζουμιά στη θάλασσα, στο μόλο και από τα φορτηγά στα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής (από το λιμάνι μέχρι τον περιφερειακό δρόμο του Νυδριού).
Οι φωτογραφίες δείχνουν μια από τις 3 καρότσες με τον πυρήνα που είναι ακόμα σταθμευμένη φορτωμένη έξω από το αστυνομικό τμήμα του Βλυχού. Φαίνεται η λίμνη από το λάδι που τρέχει από την καρότσα στο οδόστρωμα λόγο του υγρού φορτίου.
Το haradiatika blog ευχαριστεί θερμά αλλά ανώνυμα τους αρμόδιους και αναρμόδιους φορείς αλλά και τα φυσικά πρόσωπα που συνέβαλλαν στο να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να βουλιάξει τελικά το πλοίο στο Περιγιάλι. Επίσης πάλι ανώνυμα κατακρίνει τα άτομα που σκέφτηκαν το ενδεχόμενο να ξεφορτώσει το πλοίο στο Περιγιάλι. Οι εμπλεκόμενοι γνωρίζουν οι ίδιοι σε ποια από τις δύο κατηγορίες ανήκει ο καθένας. Τέλος καλούμε τους δημοσιογράφους της περιοχής να ελέγξουν τις πληροφορίες μας και να μας ενημερώσουν υπεύθυνα όλους μας.
Κάποιες τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι το φορτίο ήταν ανασφάλιστο και ότι οι κάτοικοι που αντιδρούν πήραν δείγματα πυρήνα και τα έστειλαν για ανάλυση ώστε να δούν αν πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές. Σε επικοινωνία που είχαμε με ναυτικό, γνώστη του συγκεκριμένου τύπου φορτίου μας επιβεβαίωσε ότι είναι πολύ πιθανή η μετατόπιση του φορτίου λόγο λάθους εξαιτίας της ρευστότητας του πυρήνα (συμπεριφέρεται σαν υγρό). Τέλος οι 3 μεροκαματιάρηδες οδηγοί από τις νταλίκες, μέσα σε εποχές κρίσης, όχι μόνο δεν έχουν από που να πληρωθούν αφού δεν ξεφόρτωσαν, παραμένουν υπεύθηνοι για την ασφάλεια του φορτίου αλλά και δεν μπορούν να πάνε αλλού για μεροκάματο χωρίς τα σίδερά τους (καρότσες).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου