ΧΑΡΑΔΙΑΤΙΚΑ: Το ονομα προερχεται απο τη λεξη χαραδρα.
Στη φωτογραφια φαινεται μερος απο το φαραγγι (χαραδρα) στη περιοχη Καναλια - Λουμπαρδα του χωριου Χαραδιατικα Λευκαδας.

THE GRAND CANYON OF LEFKAS

Διαφημίστε την επιχείρησης σας ή καταχωρείστε τις μικρές αγγελίες σας, στο haradiatika.blogspot.com

Advertise your business or enter your classifieds in haradiatika.blogspot.com.

Πληροφορίες /Info: Email haradiatika@hotmail.com tel 6972501290-6944502069


ΤΟ AL JAZEERA και το STOPCARTELTV-GR LIVE ΣΤΟ haradiatika blog

To haradiatika εισέρχεται στο κόσμο του web tv. Το haradiatika TV είναι πλέον πραγματικότητα.

Η μετάδοση live του Al Jazeera και του StopCartelTV συνεχίζεται στις σχετικές σελίδες. Καλή ενημέρωση.

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Χαμηλές προσδοκίες από τους ξενοδόχους εφέτος για τον τουρισμό 2012

Λιγότερους πελάτες, σε σχέση με πέρυσι, περιμένουν το 2012 τουλάχιστον τα μισά ξενοδοχεία της χώρας, όπως προκύπτει από την έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας, που διενεργούν ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).



Αξιοσημείωτο ότι σχεδόν όλες οι κατηγορίες ξενοδοχείων δηλώνουν ότι αναμένουν περαιτέρω κάμψη στον εσωτερικό τουρισμό, καθώς η συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση θεωρείται βέβαιο ότι θα περιορίσει περισσότερο τα ταξίδια των Ελλήνων την εφετινή χρονιά. Μόνο στα ξενοδοχεία 4 αστέρων παρατηρείται ένα ποσοστό της τάξης του 14%, που αναφέρει προσδοκίες για αύξηση της επισκεψιμότητας από Έλληνες.
Ως προς την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό την εφετινή χρονιά, οι πιο αισιόδοξοι ξενοδόχοι εντοπίζονται στην κατηγορία των 5 αστέρων. Δύο στις πέντε επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας προβλέπουν ότι η ζήτηση από το εξωτερικό θα αυξηθεί. Η εκτίμηση αυτή, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, ενδεχομένως να συνδέεται και με την ανάπτυξη της συνεργασίας των μονάδων αυτού του μεγέθους με μεγάλους tour operators, οι οποίοι ελέγχουν σημαντικό μερίδιο της τουριστικής ζήτησης στην ευρωπαϊκή αγορά. Αντίθετα, στις μεσαίες και χαμηλές κατηγορίες ξενοδοχείων υπάρχουν οι πιο απαισιόδοξοι για την πορεία της εφετινής χρονιάς.
Συνακόλουθο των απαισιόδοξων προβλέψεων για τη ζήτηση είναι οι εκτιμήσεις για την πορεία των τιμών στα ξενοδοχεία εφέτος. Οι περισσότεροι διαβλέπουν ότι τελικά θα υπάρξουν παροχές εκπτώσεων και ελκυστικότερων τιμών για να προσελκυσθεί πελατεία. Επισημαίνεται ότι η τιμολογιακή πολιτική για το 2012 των περισσότερων ξενοδοχείων διαπνέεται από σταθεροποίηση των τιμών σε σχέση με πέρυσι ή πτωτικά, ενώ η κατηγορία των 4 αστέρων δήλωσε στην έρευνα ότι καμιά επιχείρηση δεν σκοπεύει να αυξήσει τις τιμές των υπηρεσιών της.
Στις προβλέψεις για την απασχόληση οι μισές τουλάχιστον μονάδες προβλέπουν πως θα υπάρξει μείωση των θέσεων εργασίας γεγονός που, εφόσον επαληθευθεί, θα οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο της ανεργίας στον κλάδο. Είναι ενδεικτικό ότι θετικές εκτιμήσεις για αύξηση της απασχόλησης καταγράφονται μόνο στην κατηγορία των 5 αστέρων (μία στις πέντε επιχειρήσεις).
Ανά γεωγραφική περιοχή, στα ξενοδοχεία της Αττικής (Κέντρο, Πειραιάς, Υπόλοιπο Αττικής) καταγράφονται οι περισσότερες αρνητικές εκτιμήσεις (τέσσερις στις πέντε επιχειρήσεις), γεγονός που συνδέεται άμεσα με το πλήγμα που έχει υποστεί η πρωτεύουσα, τουλάχιστον την τελευταία διετία, από τη γενικότερη υποβάθμιση της εικόνας της (εγκληματικότητα, επεισόδια, ναρκωτικά κα).
Λιγότερο δυσαρεστημένες εμφανίζονται οι ξενοδοχειακές μονάδες στην Κρήτη και στη λοιπή Νησιωτική Ελλάδα (Ιόνια Νησιά, Νότιο και Βόρειο Αιγαίο), υπό την έννοια ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που αξιολογούν αρνητικά την οικονομική τους κατάσταση είναι χαμηλότερο του μέσου, πανελλαδικού, όρου.
Η πτωτική πορεία της ζήτησης στα ξενοδοχεία, όπως προκύπτει από την έρευνα, ξεκίνησε από το τελευταίο τρίμηνο του 2011, όταν καταγράφηκε μείωση στον κύκλο εργασιών με το ποσοστό των επιχειρήσεων που αναφέρουν κάμψη στα έσοδά τους να ανέρχεται στο 63%, όταν στο θερινό τρίμηνο είχε δηλωθεί αύξηση. Περισσότερο αρνητικές είναι οι εκτιμήσεις για την πορεία των εσόδων στη μεσαία κατηγορία. Στο ίδιο τρίμηνο, οι μισές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ανέφεραν κάμψη της μέσης πληρότητας, η οποία διαμορφώνεται στο 57% για τα ξενοδοχεία 5 αστέρων, έναντι περίπου 50% στα 4 και 3 αστέρων.
Στο τελευταίο τρίμηνο του 2011, η μέση απασχόληση στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα οικονομικής συγκυρίας, διαμορφώθηκε στους 38 εργαζομένους, με τη μεγαλύτερη αναλογία να καταγράφεται λογικά στην κατηγορία των 5 αστέρων (106 εργαζόμενοι κατά μέσο όρο). Στην κατηγορία των 4 αστέρων η μέση απασχόληση κυμαίνεται στα 30 άτομα, αριθμός τριπλάσιος συγκριτικά με εκείνο στη μεσαία κατηγορία (11 απασχολούμενοι).
Σε πιο ποιοτικές ερωτήσεις που περιλαμβάνονται στην έρευνα, ως κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν θετικά την δραστηριότητα αναφέρονται η μείωση τιμών σε συνδυασμό με την παροχή καλού επιπέδου υπηρεσιών, η διαφήμιση και η αύξηση των πωλήσεων μέσω του διαδικτύου, αλλά και η ανάδειξη νέων αγορών, όπως εκείνη της Ρωσίας, που συμβάλλουν στην τόνωση της τουριστικής κίνησης.
Αντίθετα, στους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την λειτουργία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων επισημαίνονται η οικονομική αβεβαιότητα, το ασταθές οικονομικό περιβάλλον και η οικονομική ύφεση. Στο αρνητικό αυτό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι πλήττονται από τους υψηλούς συντελεστές ΦΠΑ που συνακόλουθα ασκούν ανοδικές πιέσεις στο λειτουργικό κόστος των  επιχειρήσεων. Αρνητική είναι επίσης, η επίδραση από την έκτακτη φορολόγηση ακινήτων και επαγγελματιών, όπως και από την ελλιπή ρευστότητα στο σύστημα. Ταυτόχρονα, η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό λόγω της κακής κατάστασης της οικονομίας και η υποβάθμιση  περιοχών (όπως το κέντρο της Αθήνας) λειτουργούν ανασταλτικά στην προσέλκυση επισκεπτών.
Επιδείνωση των συνθηκών επιχειρηματικότητας
Στην έρευνα οικονομικής συγκυρίας ζητήθηκε, επίσης, από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να διατυπώσουν τις εκτιμήσεις τους για το βαθμό στον οποίο έχουν διαπιστώσει αλλαγές σε τομείς που επηρεάζουν άμεσα την επιχειρηματικότητα, όπως το θεσμικό πλαίσιο και η γραφειοκρατία, η καθαριότητα και η οδική σήμανση, αλλά και η κατάσταση των υποδομών στην περιοχή δραστηριοποίησής τους.
Όσον αφορά στην κατάσταση των υποδομών, η πλειονότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων εκτιμά ότι δεν έχουν υπάρξει ουσιαστικές αλλαγές, ενώ τουλάχιστον μία στις τρεις θεωρεί ότι το επίπεδό τους χειροτέρευσε μέσα στο 2011. Η ανεπάρκεια στις υποδομές, κυρίως στο συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας (οδικοί άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια), έχει αναδειχθεί από εγχώριους φορείς αλλά και ξένους οργανισμούς (WEF, Tourism and Travel Competitiveness Index), ως ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα την αναγκαιότητα επενδύσεων εντός μιας ιδιαίτερα δύσκολης δημοσιονομικής κατάστασης στην οποία έχει εισέλθει η ελληνική οικονομία.
Οι ελλιπείς συγκοινωνιακές συνδέσεις έχουν άλλωστε επισημανθεί από επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα ως ανασταλτικός παράγοντας για τη βελτίωση της τουριστικής κίνησης.
Αρνητική είναι επίσης η αξιολόγηση των επιχειρήσεων αναφορικά με το επίπεδο της οδικής σήμανσης και της καθαριότητας, καθώς το ποσοστό των επιχειρήσεων που εκτιμά ότι υπήρξε βελτίωση είναι πολύ μικρό, με την πλειονότητα (τουλάχιστον οι μισές επιχειρήσεις) να αναφέρει ότι δεν έχουν συντελεστεί βήματα για τη βελτίωση τους στη διάρκεια του 2011.
Αναφορικά με τη γραφειοκρατία και το θεσμικό πλαίσιο, παράγοντες στους οποίους διαχρονικά αποδίδονται οι αγκυλώσεις στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και στην προώθηση των επενδύσεων, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν σε ποσοστό 60% ότι δεν έχει επιτευχθεί καμία βελτίωση, ενώ μια στις τρεις επιχειρήσεις διαπιστώνει ότι υπάρχει επιδείνωση στις συναλλαγές με τις δημόσιες υπηρεσίες.
 πηγη: http://www.tourismtoday.gr/index.php/el/news/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου